علامت های روانی هشدار دهنده را بشناسید!

برخی از اختلالات بر رفتار تاثیر میگذارد و منجر به تغییر ناگهانی خلقی می شوند. هر یک علائم بیماری روانی به دلایل زیادی می تواند ایجاد شود. هنگامی که علائم گفته شده در مدت زمان قابل توجهی باقی بماند ، ممکن است یک وضعیت روانی را نشان دهد. این علائم هنگام درمان به موقع قابل کنترل است.

علامت های روانی هشدار دهنده را بشناسید!

برخی از علائم توسط فرد مبتلا قابل تشخیص است. با این حال ، در موارد دیگر ، اشخاص ثالثی هستند که چنین ناهنجاری هایی را در رفتار خود درک می کنند. بیشتر آنها بازتاب ترس ، درد ، درگیری در روابط بین فردی ، از دست دادن استقلال ، انزوا و غیره است.

نشانه های هشدار دهنده بیماری روانی

ما در مورد برخی از علائم که می تواند نشان دهنده وجود بیماری روانی در فرد باشد برای شما خواهیم گفت:

اختلالات خواب

عدم توانایی در خواب آرام از شایع ترین علائم بیماری روانی است. در موارد افراطی مانند بی خوابی یا برعکس ، خستگی مزمن ظاهر می شود. علاوه بر این ، آنها می توانند از طریق کابوس ها آشکار شوند.

فوبیا

فوبیا هنگامی که نوبت به سیگنال دادن یک وضعیت روانی می رسد در آنجا قرار دارند. شایع ترین آنها agoraphobia ، ترس از ترک خانه است. هراس اجتماعی یا ترس از تعامل با دیگران. یا ترس از حضور در جمع ، معروف به آنوکسوفوبیا نیز هست. همچنین نسبت به حیوانات ، اشیاء یا موقعیتهای خاص فوبیا وجود دارد.

بدون هیچ دلیل حالت فرد تغییر می کند

همه افراد احساس غم ، اضطراب ، عصبی بودن ، تحریک پذیری ، عصبانیت و عدم لذت بردن از چیزهای شاد را دارند. اما وقتی این اتفاقات بدون دلیل خوب رخ دهد ، قطعاً علائم مهمی در نظر گرفته می شوند. متأسفانه ، این روحیه ممکن است منجر به بیگانگی یا مشکلات در روابط با عزیزان شود.

تحریف واقعیت

افراد مبتلا به بیماری روانی واقعیتی را درک می کنند که متفاوت از بقیه افراد عادی است. به خاطر داشته باشید که این هیچ ارتباطی با نظرات سیاسی ، جنسی یا مذهبی ندارد. این بیشتر در مورد یک اختلال واقعی است.

تغییر در عادات غذا خوردن

اختلالات خوردن نیز علائم بیماری روانی است. هستند کسانی که به طور ناگهانی بدون توجه به این که بدن و سلامتی آنها رو به وخامت می گذارد ، ناخواسته شروع به خوردن می کنند. برعکس ، کسانی هستند که از خوردن غذا دست می کشند زیرا چهره تحریف شده آنها باعث می شود که اضافه وزن نشان دهند.

اعتیاد

سوء مصرف مواد یا هرگونه فعالیت دیگری که فرد بر آن کنترل ندارد ، علائم شایع بیماری روانی است.

در عمل ، برای شخص با شخصیت اعتیاد آور بسیار دشوار است که متوجه اختلال یا اختلال خود شود. اعتیادها در بسیاری از گروه ها قرار می گیرند ، اعم از سوء مصرف مواد ، اجباری خوردن و قمار ، سادیسم ، مازوخیسم و ​​یا حتی یک وسواس وسواسی به وسایل الکترونیکی آنها.

اختلال شناختی یا حافظه

دشواری در درک یا برقراری ارتباط بین وظایف و افراد ، یا افراد و موقعیت ها و غیره نیز نشانه بیماری روانی است. همین اتفاق می افتد با از دست دادن تدریجی حافظه.

برخی از مردم شروع به تشخیص اینکه ممکن است فراموش کرده اند چراغ ها را خاموش کنند. یا آن ها عزیزان یا آشنایان خود را نمی شناسند. این علامتی است که برای جلوگیری از حوادث و آسیب بیشتر روانی باید به سرعت درمان شود.

دشمنی و عصبانیت بیش از حد

ناتوانی در مقابله با استرس باعث خشم و عصبانیت غیر قابل کنترل می شود. بنابراین ، حملات عصبانیت بیشتر است و ممکن است به اعمال خشونت آمیز ختم شود. اگر انگیزه ها کنترل نشوند ، آنها منجر به عواقب جدی در محل کار و دیگر روابط بین فردی می شوند.

افکار خودکشی

میل مکرر برای پایان دادن به زندگی یکی از واضح ترین علائم یک وضعیت روانی است. به خصوص هنگامی که فرد به نوعی موفق باشد و ضررهای بزرگی را تجربه نکرده باشد. حس بی فایده بودن یا عدم امکان سازگاری عامل مشترک در پیدا کردن ایده خودکشی جذاب است. برای افرادی که دارای افکار خودکشی هستند ، مهم است که شجاعت صحبت به موقع ، درخواست کمک و تلاش برای جستجوی شرکت دیگران را داشته باشند تا آن ها منزوی نشوند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *