طرز تهیه شیرینی مربایی(مشهدی)

مواد لازم

آرد ۲۵۰ گرم

شکر ۱۰۰ گرم

کره ۱۱۵ گرم

وانیل نوک ق چ

بکینگ پودر ۱ ق چ

نمک ۱/۸ق چ

مارمالاد به مقدار لازم

تخم مرغ ۱ عدد کامل +۱عدد زرده

طرز تهیه شیرینی مربایی(مشهدی):

_ابتدا آرد و بکینگ پودر و وانیل و نمک رو باهم مخلوط می کنیم و بعد الک می کنیم . کره نرم شده و شکر رو باهم مخلوط می کنیم و با همزن هم می زنیم تا کاملا یکدست و کرم رنگ شود و بعد تخم مرغ را اضافه می کنیم و دوباره باهمزن می زنیم تا کاملا یکدست شود . و بعد مخلوط آرد را کم کم اضافه می کنیم و با قاشق هم می زنیم . نیازی به ورز دادن ندارد . همین که خمیر صاف و یکدست شود و به دست نچسبید آماده است .

_بعد خمیر را داخل نایلون قرار بدهید و حدود یک ساعت در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد. بعد خمیر را بین دو نایلون با وردنه باز کنید و قالب بزنید و داخل سینی فر که کاغذ روغنی انداختید قرار بدهید . وسط نصف شیرینی ها را با قالب دایره قالب بزنید .

_بعد شیرینی ها را داخل فری که از قبل گرم شده با درجه حرارت ۱۵۰ به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه قرار بدهید . وقتی شیرینی ها پخته شد اجازه بدهید کاملا خنک شود و بعد روی شیرینی هایی که با قالب دایره زدین را عسل بزنید و بعد روی آن را با کنجد یا پسته آسیاب شده یا خلال پسته یا خلال بادام یا شکلات ذوب شده تزیین کنید . و بعد روی لایه زیری شیرینی مارمالاد بریزید و بعد لایه رویی را قرار دهید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *