طراحی دکوراسیون داخلی آرامش بخش در محیط کار

طراحی دکوراسیون داخلی آرامش بخش در محیط کار

محیط های کاری از آن دسته محیط هایی است که اگر کارمندان احساس راحتی نداشته باشند، خیلی زود دچار خستگی و بی حوصلگی شده و دیگر انرژی برای ادامه فعالیت ها ندارند. از آنجایی که محل کار همان خانه دوم افراد شاغل است در این مقاله به شما آموزش می دهیم که چگونه میتوانید یک محیط اداری آرامش بخش داشته باشید.

مقالات دیگر : “درباره مبلمان اداری چه می دانیم

جزییات طراحی دکوراسیون داخلی ارامش بخش در محیط کار:

  • فضایی با نور کافی

در صورتی که از نور خورشید استفاده می کنید، با کمک پرده و کرکره های جلوی پنجره میتوانید نور ورودی خورشید را کنترل کنید. اگر هم که از نور مصنوعی استفاده کردید، باید لامپ هایی استفاده کنید که رنجش در چشم ها و خستگی بیش از حد آنها نشود.

  • رنگی متناسب با زمینه کاری

اگر میخواهید از رنگ سازمانی خود در محیط اداری استفاده کنید اشکالی ندارد ولی برای آنکه هم حس آرامش در محیط به وجود بیاید و هم محیط های اداری شما بزرگ تر به نظر برسد از رگ های خنثی خصوصا رنگ سفید استفاده کنید. این رنگ با تمامی رنگ های دیگر می تواند ترکیب زیبایی را به وجود آورد.

طراحی دکوراسیون داخلی آرامش بخش در محیط کار

  • استفاده از مبلمان ارگونومیک

ارگونومیک یکی از مهم ترین معیار هایی است که در انتخاب صندلی و یا مبلمان اداری باید رعایت شود. مفهوم دقیق و کامل ارگونومی را در مقاله ای دیگر با عنوان “معنای ارگونومی و کاربرد های ان” بیان کردیم. اما به طور خلاصه می توان گفت که ارگونومی باعث میشود تا وسایلی که خریداری می شوند متناسب با سیستم بدنی اشخاص باشد و کارمندان پس از مت طولانی کار کردن دچار درد در گردن و ستون فقرات نشوند.

  • توجه به دیوارها

برای شرکت های بزرگ سعی کنید بر روی دیوار ها قاب عکس هایی با طرح های طبیعت بگذارید تا حس آرامش را در افراد به وجود آورد. عکس از دریا و یا جنگلی سرسبز می تواند بهترین گزینه باشد.

  • استفاده از قفسه و فایل برای هر شخص

قطعا افرادی که بیشتر وقت اداری خود را بر پیدا کردن یک مدرک می گذارند، تنها دچار سردرگمی میشوند. بهتر است برای اینکه این حس استرس و اضطراب را از اشخاص دور کنیم، یک کتابخانه و یا فایل برای بایگانی مدارک بگذارید.

مقالات دیگر : “دکوراسیون داخلی دفاتر اداری

  • از تزئینات برای روح بخشیدن به محیط استفاده نمایید

در محیط کار شما می توانید برای ایجاد فضایی لطیفاز وسایل تزیینی در محیط کار استفاده کنید. میتوانید برای تنوع روی میز کارتان از چراغ مطالعه و ساعت شنی استفاده کنید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *