راه های طبیعی برای متعادل کردن هورمون ها

تولید هورمون عادی تأثیر زیادی بر سلامت عمومی شما دارد. بنابراین اگر بدن شما از نظر هورمونی تغییراتی را تجربه کرد ، ممکن است با شروع خشکی یا خارش پوست ، خستگی و نوسانات خلقی و ختم شدن با PMS (سندروم پیش از قاعدگی)، افزایش وزن و میگرن همراه شود. خوشبختانه با معرفی برخی از عادت های جدید در زندگی معمولی می توانید سلامت هورمونی خود را بهبود بخشید.

راه های طبیعی برای متعادل کردن هورمون ها

تخم مرغ بخورید

برای سلامتی هورمون ، توصیه می شود در هر وعده غذایی حداقل 20 تا 30 گرم پروتئین مصرف کنید. و در بین تمام غذاهای حاوی پروتئین بالا ، تخم مرغ مغذی ترین محسوب می شود. روزانه خوردن تخم مرغ ممکن است به شما در کاهش سطح انسولین و گرلین کمک کند. تخم مرغ همچنین به شما در تقویت متابولیسم و ​​کاهش وزن سریعتر کمک می کند.

تمرین تنفس دیافراگمی

اگر احساس استرس ، عصبانیت یا ناراحتی دارید ، سعی کنید حداقل 15-20 دقیقه ، دو بار در روز ، تنفس عمیق شکم را تمرین کنید. این به شما کمک می کند هورمونهای استرس را کاهش داده و احساس کلی خود را بهبود بخشید.

حمام سم زدایی

حمام آرامش بخش با نمک اپسوم به شما در افزایش سطح منیزیم در بدن کمک کرده و همزمان هورمونهای استرس را کاهش می دهد. فقط وان حمام خود را با آب گرم پر کنید و 1-3 فنجان نمک اپسوم را به آن اضافه کنید. علاوه بر نمک اپسوم ، می توانید 1/2 فنجان جوش شیرین و چند قطره روغن نیز به آن اضافه کنید. حدود 12 دقیقه در وان حمام بمانید و سپس با آب تمیز بشویید.

استفاده از روغن ها

_ روغن مریم گلی حاوی فیتواستروژن های طبیعی است که به شما در تنظیم چرخه قاعدگی ، تسکین علائم PMS و خلاص شدن از افسردگی و اضطراب کمک می کند. برای تسکین استرس ، 3-5 قطره از این روغن را در اتاق خود پخش کنید. اگر در معده خود احساس درد دارید یا گرفتگی دارید ، 5 قطره روغن مریم گلی را با 5 قطره روغن نارگیل مخلوط کنید و مخلوط را روی ناحیه آسیب دیده ماساژ دهید.

_ روغن رازیانه به آرامش بدن ، بهبود هضم غذا ، تقویت سوخت و ساز بدن و کاهش التهاب ناشی از اختلالات تیروئید کمک می کند. به سادگی چند قطره از این روغن را روی معده خود بمالید یا 1-2 قطره از آن را به فنجان چای خود اضافه کنید.

_ روغن اسطوخودوس با درمان احساس اضطراب ، افسردگی و استرس ، تعادل عاطفی شما را ترمیم و خواب شبانه شما را بهبود می بخشد. برای رسیدن به این اثر ، 5 قطره روغن در خانه پخش کنید ، 5 قطره از آن را به حمام خود اضافه کنید ، یا آن را روی  گردن یا مچ دست خود بمالید.

_ روغن آویشن با بهبود تولید پروژسترون شما، علائم یائسگی را تسکین داده و ناباروری ، افسردگی ، ریزش مو و بی خوابی را درمان می کند. فقط کافی است 2 قطره از آن را به حمام خود اضافه کنید یا 2-3 قطره را با قسمت های مساوی روغن نارگیل روی شکم خود مالش دهید.

_ روغن چوب صندل به شما در افزایش میل جنسی کمک می کند ، استرس را کاهش می دهد و احساس آرامش به شما می دهد. روش های مختلفی برای استفاده از آن وجود دارد چوب صندل را مستقیماً از بطری استنشاق کنید ، چند قطره را در خانه پخش کنید ، یا آن را روی مچ دست و کف پای خود بمالید.

پا برهنه راه بروید

راه رفتن روی زمین می تواند سطح کورتیزول ، هورمونی که با استرس ، التهاب و اختلال خواب همراه است را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. بنابراین راه رفتن پابرهنه در یک چمنزار چمنزار ، ساحل شنی و یا حتی یک جاده بتونی به شما کمک می کند انرژی طبیعی زمین را جذب کنید و سلامت کلی خود را بهبود بخشید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *