راه های ساده برای از بین بردن استرس

وقتی استرس زیادی دارید و فرصت زیادی برای تعطیلااستراحت و رفع آن ندارید، روش های دیگری برای کمک به کاهش استرس شما وجود دارد. باور کنید یا نه ، مکیدن انگشت شست خود می تواند یک روش مؤثر برای مقابله با استرس باشد و حتی می توانید آب پرتقال بنوشید تا سطح استرس خود را کاهش دهید.

راه های ساده برای از بین بردن استرس

از انگشتان خود به عنوان دکمه “تنظیم مجدد” استفاده کنید.

قرار دادن انگشت شست در دهان و مکیدن بر روی آن می تواند به شما در کاهش استرس کمک کند. با مسدود کردن عبور هوا با انگشت شست ، بازدم عصب واگوس خود را فعال می کنید. این به نوبه خود باعث کاهش ضربان قلب و فشار خون می شود و باعث می شود احساس آرامش بیشتری داشته باشید.

اگر انجام این کار در جمع برای شما خجالت آور است، همیشه می توانید فشار دادن را بر روی نقطه ای بین انگشتان دوم و سوم خود امتحان کنید. این می تواند به عنوان نوعی دکمه تنظیم مجدد کار کند ، تا احساس استرس کمتری داشته باشید.

آدامس جویدن.

طبق یک مطالعه ، جویدن آدامس می تواند استرس را هم در محل کار و هرجایی که فشار روی شما است کاهش دهد. نتایج تحقیق در ادامه نشان داد که همچنین می تواند خستگی ، اضطراب و افسردگی را کاهش دهد و می تواند به روحیه مثبت تری منجر شود.

به الگوهای بی پایان خیره شوید.

الگوهای بی پایان را می توان در طبیعت یا اطراف خودتان پیدا کنید. آنها را می توان در اشکال هندسی مانند پوسته ها ، الگوهای یخ زدگی روی پنجره ها ، عنکبوت ها و گلبرگ های گل مشاهده کرد. بسیاری از مطالعات نشان داده اند که نگاه کردن به آن ها می تواند سطح استرس را تا 60٪ کاهش دهد.

یک گیاه را نگه دارید.

نه تنها گیاه می تواند یک وسیله تزئینی روی میز کار شما باشد بلکه می تواند به عنوان یک تسکین دهنده استرس نیز عمل کند. براساس یک مطالعه ، وجود گیاهان در فضای اداری فوراً فشار خون را کاهش می دهد و حتی باعث افزایش بهره وری می شود.

خنده های الکی.

اندروفین ها مواد شیمیایی هستند که به شما کمک می کنند استرس خود را تسکین دهید و وقتی می خندید ، این مواد شیمیایی را رها می کنید. حتی اگر شما در حال خنده هستید ، تأثیری در داخل ایجاد می کند که باعث آزاد شدن اندروفین ها می شود. فقط خندیدن حتی اگر واقعی نباشد می تواند سطح استرس را پایین بیاورد.

گریه کردن.

در واقع ، گریه یک فریاد احساسی مناسب که شما برای کاهش استرس خود نیاز دارید. استفان سایدروف ، روانشناس بالینی می گوید: استرس “ماهیچه ها را محکم می کند و تنش را افزایش می دهد ، بنابراین وقتی گریه می کنید ، بخشی از آن را رها می کنید.”

ظرف ها را بشورید.

وقتی روی بوی صابون ، گرمای آب ، شستن ظروف تمرکز می کنید ، یک مطالعه نشان داده است که می تواند 27 درصد عصبانیت شما را کاهش دهد. بنابراین اگر احساس استرس زیادی دارید ، وقت آن است که ماشین ظرفشویی را روشن نکنید و ظرف ها را خودتان بشویید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *