راه های افزایش سرعت سایت وردپرس(قسمت دوم)

7. بهینه سازی صفحه لندینگ سایت

صفحه لندینگ یا همان صفحه اولی که در زمان وارد کردن URL سایت شما به نمایش در میاید ،مهمترین صفحه ای است که در سرعت سایت شما تاثیر گذار است .بدین منظور لازم است تا مواردی را رعایت نمایید تا سایتتان با سرعت بیشتری لود شود.این موارد عبارتند از :
• نمایش قسمتی از نوشته ها بشکل خلاصه مطلب
• کم کردن تعداد نمایش پست ها تا حداکثر 8 عدد
• حذف پلاگین های به اشتراک گذاری مطالب در صفحه اول
• حذف پلاگین های بدون مصرف
• حداقل نگاه داشتن مطالب صفحه اول و لینک به صفحات داخلی سایت
یکی از موارد مهمی که در سرعت سایت شما تاثیر میگذارد ،کم حجم نمودن تصاویر صفحه اول سایت است

آموزش تخصصی پریمیر

8. جایگزینی PHP با HTML

شما میتوانید برخی از صفحات خود را با HTML طراحی نمایید تا سرعت لود صفحات را بالا ببرید.اما نکته مهم این است که بدانید از HTML برای صفحاتی استفاده نمایید که تغییرات زیادی را ندارد.حتما می دانید که باید در html/css  نیز حرفه ای باشید.

9. انتقال اسکریپت ها به قسمت فوتر سایت

در ابتدای ورود به سایت ،وردپرس بصورت پیش فرض شروع به بارگذاری اسکریپت ها میکند .در حالیکه شما میتوانید بارگذاری اسکریپت ها را به فوتر سایت منتقل نمایید تا کاربران تجربه کاربری بهتری داشته باشند .بدین منظور میتوانید از پلاگین های مرتبط مانند Script To Footer استفاده نمایید.

10. تمامی موارد را در یک نوشته نمایش ندهید

در وردپرس بطور پیشفرض تمامی مطالبی که مربوط به یک نوشته است لود میگردد.این موضوع علاوه بر کاهش سرعت سایت موجب میشود کاربر تمامی مطلب را در همان صفحه بخواند و دیگر تمایلی به مرور صفحه مریوط به نوشته نداشته باشد و این موضوع باعث کاهش تعداد بازدید های سایتتان میگردد که موجب تاثیر منفی بر روی سئوی سایت دارد.
بدین منظور میتوانید به مسیر زیر رفته و تنظیمات را تغییر دهید:
Setting > reading > for each article in a feed, show > summary

دوره آموزش افترافکت

افزایش سرعت وردپرس

11. بهینه سازی دیتابیس وردپرس

پس از مدتی که از سایت خود استفاده نمودید حجمی از دیتابیس خود را اشغال مینمایید بنابراین لازم است تا نسبت به بهینه سازی سایتتان اقدام نمایید.
بدین منظور میتوانید از پلاگین های زیادی که در وردپرس موجود است استفاده نمایید .یکی از این موارد افزونه wp-sweep plugin است.

کلاس طراحی سایت پیشرفته

12. کاهش درخواست های http خارجی

برخی از قالب ها فایل ها را از خارج سایت و دیگر وب سایت ها لود میکنند.این فایل ها بصورت اسکریپت ،استایل شیت ،تصاویر و … از سایت های مطرحی چون گوگل ،فیسبوک ،آنالیزورها و … هستند.
دقت نمایید در صورتیکه از این موارد بصورت محدود استفاده نمایید مشکلی را برایتان بوجود نمیاورد.
در صورتیکه پلاگین های سایت شما درخواست های زیادی را برای این سایت ها ارسال نمایند ،سایت شما را با موضوع کاهش سرعت سایت مواجه میکنند.شما میتوانید این اسکریپت ها یا استایل ها را با یکدیگر ادغام نمایید تا موجب کاهش سرعت سایت شما نشوند.

13. ارتقای php سایت

ممکن است ارتقای نسخه php سایتتان به آخرین ورژن ،کاری خسته کننده باشد ولی ارزشش را دارد.اسکریپت ها در نسخه های آپدیت تا 30درصد سریعتر اجرا میگردند و این موضوع تاثیر مستقیمی بر روی سرعت سایتتان دارد.

آموزش وردپرس حرفه ای

14. تقسیم نمودن کامنت ها

اینکه تمام کامنت ها را در یکجا به نمایش در اوردید ،کاری حرفه ای نیست .زیرا موجب میشود سایت با افت سرعت مواجه شود.بدین منظور میتوانید طبق مسیر زیر رفتار نمایید تا کامنتها را تقسیم بندی نمایید.
Setting > discussion > break comments into pages

سرعت سایت وردپرس

15. اصلاحیه بر روی پست ها را محدود نمایید

در زمان اعمال اصلاحیه ها برای پست ها ،میزانی از حجم دیتابیس اشغال میشود.در برخی موارد این اصلاحیه ها توسط افزونه هایی که مطالب را مدیریت میکنند مورد جستجو واقع شده و سرعت سایت شما پایین میاید .
بدین منظور میتوانید تعداد اصلاحیه هایی که برای پست ها اعمال میشود را محدود نمایید.بدین صورت که لازم است قطعه کد زیر را در فایل wp-config.php قرار دهید.
jv_label background_color=”#09c” font_size=”13″ border_radius=”0″ text_color=”#ffffff”]define( ‘WP_POST_REVISIONS’, 3 );[/jv_label]
این قطعه کد موجب میشود تا تعداد اصلاحیه های هر پست 3 عدد باشند و باقی موارد پاک شوند.

16. اپلود نکردن ویدئوها در وردپرس

طراحان قادرند تا ویدئوها را بشکلی مستقیم در وردپرس آپلود نمایند و از طریق html5 آن ها را در مرورگر کاربران نمایش دهید.
اما هرگز دست به چنین کاری نزنید زیرا میزبانی از ویدئوها نیاز به پهنای باند زیادی دارد و شما را متحمل هزینه زیادی میکند.علاوه بر این موجب میشود تا حجم سایت شما بالا رود و به دنبال آن حجم بک آپ هایتان نیز افزایش یابد لذا در صورت وجود مشکل برگرداندن بک آپ سایتتان بسیار مشکل باشد.

بهترین آموزشگاه برنامه نویسی

17. جلوگیری از سرقت پهنای باند سایت وردپرسی

هستند افرادی که بدنبال قرار دادن مطالب جالب و بدون زحمت درون سایت خود هستند .یکی از این دست سرقت ها ،دزدیدن آدرس عکس های سایت شما و استفاده از آن ها درون سایت دیگری است بطوریکه از پهنای باند شما و بدون ایجاد هیچ ترافیک اضافی برای شما استفاده میکنند.
اما شما میتوانید با قرار دادن قطعه کد زیر در فایل htaccess. سایت خود ،از سرقت پهنای باندتان جلوگیری نمایید.

jv_label background_color=”#09c” font_size=”13″ border_radius=”0″ text_color=”#ffffff”]#disable hotlinking of images with forbidden or custom image option
RewriteEngine on
RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^$
RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^http(s)?://(www\.)?domainname.com [NC]
RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^http(s)?://(www\.)?google.com [NC]

RewriteRule \.(jpg|jpeg|png|gif)$ – [NC,F,L][/jv_label]

نکته : در قسمت domainname نام دامنه خودتان را بنویسید.

آموزش نرم افزار های معماری

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *