راهکارهای تقویت فن بیان

فن بیان مسئله ای است که این روزها برای بعضی افراد امری حیاتی شده است. افراد مختلفی هستند که به واسطه ی شغلی که دارند نیاز شدیدی به این مهارت دارند، بعضی افراد هم در زندگی خود و روابطشان با اطرافیان خود به این مهارت احتیاج دارند. توانایی سخنوری، نفوذ کلام، به کوقع حرف زدن، شمرده شمرده صحبت کردن، داشتن صدای گیرا چیزهایی است که با کمی تمرین قابل دستیابی است.

راهکارهای تقویت فن بیان

اعتماد به نفس خود را حفظ کنید

داشتن اعتماد به نفس اولین گامی است که افراد را ترغیب می کند تا به حرف های شما گوش دهند. یکی از راه های بالا بردن اعتماد به نفس تسلط روی موضوعی است که می خواهید درباره آن صحبت کنید.

شمرده شمرده حرف بزنید

خودتان را جای طرف مقابل بگذارید. شمرده صحبت کردن لزوما به معنی آرام صحبت کردن نیست، باید بتوانید کلمات را به وضوح بیان کنید، برای رسیدن به این توانایی جملات و کلمات را بارها تکرار کنید و تلفظ صحیح آن ها را تمرین کنید. درباره حرفی که میزنید تردید نداشته باشید. شمرده صحبت کردن نفوذ کلامتان را بالا می برد.

صدای مناسبی از خود ارائه دهید

صدای شما باید رسا باشد تا همه افراد بتوانند به خوبی متوجه حرف های شما بشوند. سعی کنید لرزشی در صدایتان شنیده نشود، هروقت لازم بود به فراخور موضوع صدایتان را بلند یا آهسته کنید این کار میزان تاثیرگذاری شما را بیشتر می کند. برای این کار آواز بخوانید و یا از تمرینات فن بیان استفاده کنید تا بهترین صدا را از خود نشان دهید.

مطالعه کنید!

یک سخنران خوب دایره واژگانی غنی دارد، برای هر کلمه معانی مختلفی در ذهن داشته باشید، مثال ها و داستان های مختلفی را به خاطر داشته باشید تا در وقت لازم از آن استفاده کنید. شما باید بتوانید درباره موضوعی که صحبت می کنید واژگان بیشماری بلد باشید تا از ایجاد سوءتفاهم و بدفهمی اطرافیان جلوگیری کنید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *