درمان قطعی شوره سر با لوسیون های گیاهی

شوره سر همیشه ناشی از شامپو نامناسب نیست ، بلکه می تواند با استرس ، تعریق بیش از حد یا عفونت قارچی هم مرتبط باشد. شوره سر یک بیماری پوستی است که بر روی پوست سر تأثیر می گذارد و می تواند برای افرادی که به آن مبتلا هستند آزار دهنده باشد. خوشبختانه ، برخی از لوسیون های گیاهی وجود دارند که می توانند به درمان طبیعی شوره سر کمک کنند.

درمان قطعی شوره سر با لوسیون های گیاهی

بدن انسان تمایل دارد تا از شر سلول های مرده پوست خلاص شود. شوره سر در واقع سلول های مرده پوستی و همراه با خارش است.

لوسیون های گیاهی برای درمان شوره سر

اگر شوره سر دارید ، چند گزینه طبیعی و ارزان وجود دارد که می توانید آنها را امتحان کنید. اگر به طور منظم در طی چند هفته به طور مرتب از آنها استفاده کنید ، خیلی زود نتیجه می گیرید.

  1. لوسیون رزماری و آویشن

رزماری دارای خواص ضد باکتریایی ، ضد درد ، ضد قارچ است ، که این امر را برای مقابله با شوره سر ناشی از قارچ کامل می کند. همچنین حاوی کافور ، فلاونوئیدها ، اسیدهای فنولیک و سایر مواد مغذی است که برای بدن هم بسیار مفید است.

آویشن هم ضد درد است و دارای خواص ضد باکتری ، ضد قارچ و ضد التهاب است. به علاوه ، حاوی فلاونوئیدها و همچنین ویتامین C ، لوتولین و سایر ترکیبات است.

مواد مورد نیاز

1 قاشق غذاخوری رزماری (8 گرم)

1 قاشق غذاخوری آویشن (8 گرم)

2 فنجان آب (500 میلی لیتر)

روش تهیه

یک قابلمه آب را روی گاز به جوش بیاورید. رزماری را اضافه کرده و به مدت 5 دقیقه روی حرارت بگذارید. حرارت را خاموش کرده و آویشن را اضافه کنید. بگذارید تا خنک شود. روی پوست سر خشک بمالید و بشویید.

  1. لوسیون جعفری

جعفری هم برای دستگاه گوارش و هم برای سیستم ایمنی بدن مفید است. همچنین می توان از آن برای درمان شوره سر و درخشان شدن مو استفاده کرد. این گیاه حاوی مقدار زیادی ویتامین A ، B ، C و D ، کلسیم ، آهن و پتاسیم است.

مواد مورد نیاز

4 فنجان آب (1 لیتر)

1/2 فنجان جعفری خشک (100 گرم) یا 1/4 جعفری تازه (50 گرم)

روش تهیه

یک قابلمه آب را به جوش بیاورید. جعفری را اضافه کرده و برای چند دقیقه روی حرارت بگذارید. حرارت را خاموش کرده و بگذارید تا خنک شود. بعد از شستن مو با استفاده از ماساژ دادن به پوست سر خود ، روی موهای خود بمالید و بگذارید تا خشک شود، سپس بشویید.

  1. لوسیون سرکه سیب

سرکه سیب برای سیستم گوارشی و پوست شما فواید زیادی دارد. این ماده دارای خواص ضد باکتریایی ، ضد عفونی کننده و ضد قارچ است.

استفاده از این روش درمانی باعث رفع خارش می شود و موهای شما سالم تر و براق تر به نظر می رسد.

مواد مورد نیاز

1 فنجان سرکه سیب (250 میلی لیتر)

1 فنجان آب (250 میلی لیتر)

روش تهیه

سرکه را در آب رقیق کرده و روی پوست سر خود بمالید. آن را به آرامی ماساژ داده و بگذارید تا خشک شود.

  1. ماست ، رزماری و ماسک لیمو

این ماسک یک درمان عالی برای درمان شوره سر است و تهیه آن بسیار آسان است. اگر فقط دو بار در هفته از آن استفاده کنید موهای شما مرطوب و براق خواهد شد.

مواد مورد نیاز

1 ماست طبیعی

3 قطره روغن اسانس رزماری

3 قطره روغن ضروری لیمو

روش تهیه

ماست و روغن رزماری را در یک کاسه مخلوط کنید. سپس روغن لیمو را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. موهای خود را مرطوب کنید و این ماسک را روی موها و پوست سر خود بمالید. بگذارید 15 دقیقه روی موها بماند و سپس با آب گرم بشویید و با شامپوی معمولی خود بشویید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *