درمان فوری جوش با جوش شیرین

اگرچه جوش شیرین در از بین بردن جوش ها بسیار مؤثر است ، اما به دلیل ماهیت و خاصیت لایه برداری آن ، ما فقط هفته ای یک یا دو بار از آن استفاده خواهیم کرد. جوش ها کومدون های سفید کوچکی هستند که غالباً در مناطقی از پوست که چرب است ظاهر می شوند. اصولاً سلول های مرده و سایر ناخالصی ها در منافذ مستقر می شوند.

درمان فوری جوش با جوش شیرین

در حالی که می توان جوش ها را با آرایش و محصولات آرایشی پوشاند ، اما بهتر است برای از بین بردن آنها را درمان کنید. خوشبختانه علاوه بر گزینه های تجاری ، 100٪ داروهای طبیعی نیز وجود دارند که بدون ایجاد اثرات تهاجمی ، اثرات مثبت مشابهی را ارائه می دهند.

بی کربنات سدیم یکی از محصولات طبیعی است که به عنوان روش جایگزین برای کاهش تولید بیش از حد چربی در پوست و برای مقابله با لکه ها و جوش ها مورد استفاده قرار گرفته است. این ماده بسیار مقرون به صرفه است که به دلیل ترکیب آن می توان به راحتی با سایر افزودنی هایی که خاصیت آن را تقویت می کنند ترکیب کرد.

لایه بردار

این ماده به دلیل بافتی که دارد ، به عنوان ماده طبیعی اکسید کننده عمل می کند و سلول های مرده و مانده هایی را که در سطح پوست انباشته می شود ، از بین می برد.

تنظیم ph  پوست

بی کربنات سدیم پس از اعمال بر روی پوست ، pH طبیعی آن را تنظیم می کند و هر گونه عدم تعادل ممکن است در بروز آکنه تاثیرگذار باشد.

کاهش زخم

این محصول به دلیل خاصیت پاکسازی و بهبودی ، می تواند علائمی را که اغلب پس از آکنه مزمن یا جوش های بد درمان باقی می ماند ، به حداقل برساند.

درمان با جوش شیرین و عسل

با ترکیب خواص بی کربنات سدیم با قدرت مرطوب کننده عسل می توان به درمان مؤثر در برابر جوش ها و جوش های سرسیاه دست یافت. هر دو منافذ را به شدت تمیز کرده و به بازگرداندن pH برای جلوگیری از تولید بیش از حد چربی پوست کمک می کند.

2 قاشق غذاخوری جوش شیرین (20 گرم)

2 قاشق غذاخوری عسل (50 گرم)

جوش شیرین را درون یک کاسه بریزید و آن را با  دو قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید تا خمیر غلیظ شود.

درمان با جوش شیرین و لیمو

لیمو یک ماده سم زدا است. همراه با بی کربنات ، به تمیز کردن کامل پوست برای از بین بردن سموم و باقی مانده که باعث از بین رفتن لکه ها می شود کمک می کند.

1 قاشق غذاخوری جوش شیرین (10 گرم)

1 قاشق غذاخوری آب لیمو (15 میلی لیتر)

جوش شیرین را با یک قاشق غذاخوری آب لیمو مخلوط کنید ،خمیری بدست می آید را روی پوست بگذارید.

جوش شیرین و روغن نارگیل

این داروی ضد باکتری و ضد التهاب به تنظیم فعالیت غدد چربی کمک می کند. به این ترتیب ، چربی باقی مانده روی پوست را کاهش می دهد. ترکیبات آن پوست را در برابر عفونت ها محافظت می کند و به از آکنه و زخم مزمن جلوگیری می کند.

1 قاشق غذاخوری جوش شیرین (10 گرم)

1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل آلی (15 گرم)

جوش شیرین را با روغن نارگیل ترکیب کنید تا خمیر غلیظی ایجاد شود بعد آن را روی پوست بگذارید و پس از نیم ساعت بشویید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *