تمرین های فوق العاده موثر در تقویت حافظه

اگرچه ما اغلب در مورد ورزش کردن فکر می کنیم ، اما اغلب فراموش می کنیم که ذهن ما نیز نیاز به تقویت و تمرین دارد. اگر می خواهید سطح تمرکز خود را بهبود ببخشید و مفاهیم جدید را بهتر یاد بگیرید ، باید راه هایی برای ورزش کردن حافظه خود بیابید. تمرین های حافظه به داشتن ذهن فعال کمک می کند.

تمرین های فوق العاده موثر در تقویت حافظه

دفترچه خاطرات داشته باشید

شما با مرور روزمره خود ذهن خود را بیدار نگه خواهید داشت. داشتن یک دفتر خاطرات یک روش خوب برای تقویت حافظه شما است. اگرچه ممکن است به نظر نرسد که به مقصدی برسد ، اما انجام بررسی روز شما یک تمرین عالی برای حافظه شما است.

نقشه های ذهنی درست کنید

حافظه مکانی شما چقدر خوب است؟ برای بسیاری از افراد به خاطر سپردن مکان ها یا چگونگی رسیدن به آنجا مشکل است. اگر با این مشکل مواجه هستید ، ایجاد نقشه های ذهنی می تواند یک تمرین عالی برای بهبود حافظه مکانی شما باشد.

نحوه انجام این کار به شرح زیر است: هر بار که به مکان جدیدی می روید ، به محض ورود به خانه ، نقشه تهیه کنید ، آن را ترسیم کنید. این باعث تقویت حافظه شما ، و نه تنها حافظه مکانی شما ، بلکه حافظه بصری شما نیز خواهد شد.

از دست غیر غالب خود استفاده کنید

آیا شما دست راست یا چپ دست هستید؟ یکی از سرگرم کننده ترین تمرین های حافظه این است که تمام کارهایی را که به طور معمول انجام می دهید با دست غیر غالب خود انجام دهید. به عنوان مثال ، اگر دست راست دارید ، سعی کنید دندان های خود را با دست چپ مسواک بزنید.

البته ، در ابتدا شما واقعاً مشکل را پیدا خواهید کرد. اما این کاملاً طبیعی است برای استفاده از دستی که معمولاً از آن استفاده نمی کنید ، تلاش خواهید کرد. با این تمرین ذهن شما بسیار سخت و ورزش خواهد کرد.

روال خود را تغییر دهید

اگرچه ممکن است خنده دار به نظر برسد ، اما تغییر روال عادی شما مستلزم کار کردن حافظه است. به جای استفاده از آسانسور ، پله ها را امتحان کنید. به جای اینکه به روش معمول خود برای کار بروید ، مسیری متفاوت را امتحان کنید.

این باعث افزایش سطح توجه شما می شود و شما را هوشیارتر می کند. این تمرین بسیار کارآمد است ، زیرا با چیزهای جدید روبرو خواهید شد. وقتی به طور معمول کاری انجام می دهید، فراموش می کنید که به چیزهای اطراف خود را توجه کنید.

هر روز چیز جدیدی یاد بگیرید

آخرین تمرین های حافظه به این معنی نیست که شما باید یک دوره را برای یادگیری چیزی شروع کنید. در زندگی روزمره شما چیزهای زیادی وجود خواهد داشت که می توانید آن ها را یاد بگیرید.

به عنوان مثال ، می توانید شماره تلفن جدید یا آدرس یکی از دوستانتان را که همیشه از آنها درخواست می کنید را یاد بگیرید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *