تفاوت افترافکت و پریمیر چیست؟

با توجه به اینکه پریمیر و افترافکت که توسط شرکا ادوبی عرضه شده اند ،هر دو در حیطه ادیت و ساخت تیزر بکار میروند ،لذا بسیاری از افراد این سوال را میپرسند که کدام یک از این دو نرم افزار به کار آن ها میاید و میتوان از آن ها بطور سودمندتری استفاده نمود.

حال به تفاوت افترافکت و پریمیر خواهیم پرداخت

تفاوت افترافکت و پریمیر از لحاظ صوت و تصویر

همانطور که میدانید در یک ویدئو فراهم نمودن فضای بصری بسیار حائز اهمیت است .اما در این مورد نباید از حوزه صوت نیز غافل گردید.نرم افزار پریمیر در حوزه صوت و تصویر عملکردی قوی تر از افترافکت دارد و کنترل و مدیریت خروجی را بسیار بهتر پیش میبرد.اما این مورد باعث نشوید که فکر کنید که پریمیر قوی تر از افترافکت است.

آموزش حرفه ای افترافکت

افترافکت از نظر ماسک کردن تصاویر توانسته گوی سبقت را از پریمیر برباید.زیرا خدماتی که افترافکت ارائه میدهد به هیچ عنوان قابل مقایسه با پریمیر نیست.بنابراین در مسیر ایجاد نمودن انواع جلوه های ویژه افترافکت بسیار قوی تر از پریمیر عمل میکند و این مهم میسر نیست جز توسط کامپوننت های افترافکت که کاربری بسیار آسانی نیز دارد.
از دیگر مزیت های نرم افزار افترافکت ،ردیاب دوربین سه بعدی است که به منظور حرکت دوربین ها در صحنه ها کاربر دارد.به همین دلیل میتوانید به راحتی به لایه های جدید دسترسی پیدا کنید و یک نوع همخوانی را بین لایه ها ایجاد نمایید.بدین منظور میتوانید تصاویر جدیدی را اضافه نموده و با دیگر تصاویر تلفیق نموده و به نتیجه دلخواهتان برسید.توجه داشته باشید که هیچ کدام از مواردی که ذکر شد را نمیتوانید در پریمیر پیدا نمایید.این موارد تنهای بخشی از کلیت موارد تفاوت های افترافکت و پریمیر است که بدان ها پرداختیم.

تفاوت افترافکت و پریمیر از لحاظ تایم لاین

این مورد از مهمترین جنبه های تفاوتی بین افترافکت و پریمیر است .
برای تایم لاین در افترافکت محیط های مختلفی وجود دارد .اما در پریمیر بخش مدیریت و دستکاری بسیاری حرفه ای تر از افترافکت است.در پریمیر میتوانید ویدئو را عقب و جلو بکشید.
در صورتیکه پروژه شما پیچیده باشد ،بهتر است پریمیر را به عنوان برنامه تدوین خود انتخاب نمایید.زیرا در این محیط امکانات بسیار بیشتری در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

آموزشگاه انیمیشن سازی

نکته : اینکه شما کدامیک از این نرم افزار ها را انتخاب میکنید به شما بستگی دارد..این بدان معنی است که در افترافکت ابزارها آسان تر اما کاربری ساده تری دارد ولی در ریمیر ابزارها پیچیده تر و کاربری حرفه ای تری نیز دارند.

از نظر ویرایش نیز این دو نرم افزار را مقایسه مینماییم

از نظر ویرایش تصاویر و صحنه ها پریمیر محبوب ترین نرم افزاری است که مورد استفاده تدوین کاران قرار میگیرد و به منظور ویرایش پروژه های بزرگ این نرم افزار مورد استفاده قرار میگیرد.البته این بدان معنی نیست که افترافکت در ویرایش کاربرد ندارد زیرا به دلیل کاربری آسان تر آن ،همچنان کاربران خاص خود را دارد.

آموزش حرفه ای جلوه های ویژه

تفاوت افترافکت و پریمیر در جلوه ها

از نظر تنظیم و اعمال جلوه ها باید گفت که افترافکت غوغا به پا کرده!ززیرا اگر از افترافکت استفاده نمایید خواهید توانست در مدت بسیار کوتاهی شفافیت را در پروژه خود اعمال نموده و از حاصل کار خودتان لذت ببرید!علاوه بر این انتقال سایه ها بسیار زیبا و آسان صورت میپذیرد.افترافکت برای ایجاد جلوه های تصویری بر روی صحنه ها با سرعت بسیار بالا بکار برده میشود و به کمک آن میتوانید به راحتی انواع ویرایش های غیر خطی را بر روی پروژه اعمال نمایید.

آموزش تدوین فیلم

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *