تغذیه ی مناسب در بارداری

تغذیه در هر زمانی مهم است اما زمانی که شما باردار می شوید بدنتان با تغییرات فیزیکی و هورمونی مواجه می شود به همین دلیل اهمیت به تغذیه بسیار حیاتی خواهد شد.

تغذیه ی مناسب در بارداری

آهن

در سه ماه دوم بارداری حجم خون شما 50درصد بیشتر می شود پس شما در روز به 27 میلی گرم آهن نیاز دارید این میزان معادل 7 لیوان لوبیا قرمز است. همچنین مقدار قابل توجهی آهن در سبزیجات برگ دار تیره، میوه های خشک، گوشت گاو و مرغ و نان ها و غلات غنی شده وجود دارد.

 ویتامین D

نیاز روزانه یک خانم باردار به ویتامین D حدود 600 IU  است.این میزان را در 13 تخم مرغ آب پز و سفت پیدا میکنید. در این میان از آفتاب هم دوری نکنید.

کلسیم

شما در روز به 1000 میلی گرم کلسیم نیاز دارید این میزان در حدود 3 لیوان شیر موجود است. اگر جنین در حال رشد دچار کمبود کلسیم شود آن را از استخوان های شما تامین میکند. شیر، ماست، تخم مرغ، کلم، پنیر و تخم مرغ نیز حاوی مقادیری کلسیم هستند.

فولیک اسید

در طول دوران بارداری و قبل از آن شما در روز نیاز به 800 میکروگرم فولیک اسید دارید. جایگزین آن می تواند 6 فنجان غلات غنی شده یا 3 فنجان اسفناج بخارپز باشد. خوراکی هایی مثل جگر، آجیل و کره بادام زمینی، لوبیا و عدس خشک شده هم می تواند جایگزین فولیک اسید باشد.

به غیر از همه این ها شما باید ویتامینC , A کولین، پتاسیم، ریبوفلابین، ید، امگا3 و دیگر مواد مغذی را هم به بدنتان برسانید و یا حتما برای آنها جایگزین مناسب پیدا کنید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *