به عقیده روحانی ترامپ امسال تنها ماند

در نشسی که صبح امروز و س از ورود روحانی به تهران در بازگشت از سرش به نیویورک بود روحانی اعلام نمود : مهمترین مسئله ای که در محمع سازمان ملل متحد به چشم میورد مسئله حقانیت ایران و مسئله زورگویی امریکا بود ،زیرا انها به مقررات بین المللی بی اعتنا هستند.

وی ادامه داد:برخورد آمریکا با دیوان، شورای حقوق بشر و سایر معاهدات همگی جز بی اعتنایی آن‌ها به تعهدات بین المللی بوده است و می توان گفت که آمریکایی‌ها هیچ دستاوردی را از این نشست نداشتند، به طوری که همه سران به ترامپ خندیدند.

روحانه در ادامه گفت ما مواضع خودمان را در سازمان ملل مطرح نمودیم و این مواضع خواسته رهبر و مردم نظام ایران است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد : اجلاسی که ایران قصد داشت علیه ایران تشکیل دهد با شکست مواجه شد و آنچه که هدف داشتند درست بر ضدشان تمام شد.جلسه شورای امنیت به حمایت قاطع برجام تبدیل شد و ترامپ تنها ماند.

وی خاطرنشان کرد: هدف آمریکا برای برگزاری اجلاس ویژه‌ای علیه ایران به شکست انجامید و درست بر ضدشان تمام شد،جلسه شورای امنیت به حمایت قاطع برجام تبدیل شد و ترامپ در نشست امسال تنها ماند.

روحانی گفت:اجلاس ٤+١ یک بیانیه مستحکم داشت و کشور‌ها بر تعهداتشان برای اجرای برجام تاکید کردند و قرار شد سازوکاری برای کانال‌های مالی فراهم شودکه این امر اعصبانیت آمریکایی‌ها را به دنبال داشت. در دیدار با مقام معظم رهبری این مسئله به صراحت تبیین شد که خواهان همکاری با ایران هستند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *