بهترین نسخه های لینوکس

اگر که قصد دارید تا سیستم عامل لینوکس را نصب کنید، قبل از هر چیزی باید یک نسخه را بر روی سیستم عامل خود نصب کنید. از آنجایی که نسخه خام سیستم عامل لینوکس را نمیتوان بر روی کامپیوتر نصب کرد این به این معنی است که لینوکس هیچ گونه دسکتاپ گرافیکی ندارد و هم چنین هیچ کدام از ابزار های سیستم عامل را هم دارا نیست.

لینوکس در حال حاضر نسخه های بسیاری دارد که هر کدام از آنها دارای مزایای متنوعی هستند. بنابراین انتخاب یک نسخه خوب و ایده آل در بین نسخه های موجود کار سختی است. به همین دلیل باید قبل از نصب و توزیع لینوکس، نیاز های خودتان را بشناسید.

معرفی بهترین نسخه های لینوکس

اوبونتو (Ubuntu)

اوبونتو یکی از نسخه های معروف لینوکس است که در بین کاربران لینوکسی بسیار پرطرفدار و محبوب است. این نسخه را برای تازه کاران پیشنهاد میدهیم. البته اگر که حرفه ای هستید هم میتوانید از این نسخه استفاده کنید. مراحل نصب این نسخه از لینوکس بسیار راحت است و یکی از بی درسر تری نسخه های لینوکس میباشد. یکی از قابلیت ها و ویژگی های نسخه اوبونتو قابلیت پشتیبانی آن است. اگر از نسخه ی LTS استفاده می کنید ،نسخه ی نصبی شما قابلیت این را هم دارد که تا ۵ سال پشتیبانی شود و بروز رسانی امنیتی را دریافت کنید. از دیگر قابلیت های خوب و کاربردی نسخه ی اوبونتو ،قابلیت نصب درایور های سخت افزاری متعدد میباشد .بنابراین سیستم شما قابلیت این راهم میتواند داشته باشد تا سخت افزارهای متفاوتی را شناسایی کند. علاوه بر این مسئله،  در سراسر دنیا کاربران بسیاری از این نسخه وجود دارند که در زمانی که به مشکلی بر خورده اید،این کاربران از طریق اینترنت به شما کمک کنند.

هاست ابری لینوکس

مینت (Mint)

نسخه مینت دارای دو مدل دسکتاپ است. یکی از ان mate و دیگری cinnamon نام دارد. یکی از ویزگی های این نسخه این است که taskbar  و منوی آن بسیار شبیه به نسخه ویندوز است. به همین دلیل کاربرد اسانی برای کسانیکه با ویندوز کار کرده اند دارد.

توجه داشته باشید که : نسخه ی میت بر پایه نسخه اوبونتو ساخته شده بنابراین قابلیت پشتیبانی از تمامی برنامه های نسخه ی اوبونتو را دارد.

دیپن (Deepin)

نسخه دیپن بر پایه نسخه ابونتو توسعه داده شده. در نسخه دیپن شما با محیطی مدرن و زیبا به نام DDE سروکار دارید. رابط کاربری این نسخه بسیار ساده است. این نسخه یکی از بهترین پل های بخش تنظیمات را دارد.

آرچ (Arch)
یکی از نسخه های خوب لینوکس ،نسخه آرچ است که البته برای کار با آن میبایست نکاتی را توجه کنید. 1. باید کاربری با حوصله باشید. زیرا باید برخی از کار ها را به صورت دستی انجام دهید. (سایر نسخه های لینوکس بصورت خودکار انجام میدهند.) این نسخه مناسب افراد تازه کار نیست.

هاست لینوکس حرفه ای ایران

فدورا (Fedora)
اگر به دنبال یک نسخه ی مدرن و متفاوت از لینوکس میگردید ، ما نسخه فدورا برای شما پیشنهاد می کنیم. علاوه بر این موضوع در نسخه ی فدورا بیش از دو نسخه اوبونتو و میت ، بر اصل موضوع متن باز بودن تاکید شده است. مثلا در نسخه ی فدورا ،هیچ درایوی با منبع بسته ای روبرو نیست.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *