بهترین راه های درمان اگزما

اگزما جز مشکلات پوستی است که در زمستان بیشتر شیوع پیدا می کند.همچنین به عنوان درماتیت شناخته شده است ، اگزما در بیشتر موارد باعث خشکی و خارش می شود.

بهترین راه های درمان اگزما

همچنین ممکن است در مناطقی مانند:

_صورت

_آرنج داخلی و پشت زانو

_دست و پا

خراشیدگی می تواند منطقه را از بین ببرد ، که تورم و خارش را بدتر می کند. علاوه بر این ، خراش دادن باعث می شود که اگزما آسان تر و سریع تر گسترش یابد و منطقه بیشتری را اشغال کند.

اگزما را می توان با توجه به ویژگی های هر نوع طبقه بندی کرد:

آتوپیک: انواع مختلفی از اگزمای آتوپیک وجود دارد. با این حال ، آن ها به طور کلی مناطقی از پوست قرمز و زبر هستند که دائماً خارش دارند.

سبورئیک: درماتیت سبورئیک یک بیماری التهابی شایع در پوست است که باعث ایجاد نواحی پوسته پوسته در پوست می شود. این نواحی معمولاً روی پوست سر (که نباید با شوره سر اشتباه شود) و صورت هستند.

تماس: درماتیت تماسی به هرگونه التهاب پوستی که در اثر تماس پوست با یک ماده خارجی ایجاد می شود ، اشاره دارد.

در بیشتر موارد ، این یک وضعیت مشترک است. بنابراین ، برای یادگیری در مورد بهترین داروهای طبیعی برای جلوگیری از علائم آن ، تا آخر این مطلب را دنبال کنید.

عسل برای درمان اگزما

عسل خواص ضد باکتریایی دارد و به درمان مشکلاتی مانند اگزما کمک می کند. بنابراین ، می توانید از این محصول طبیعی به عنوان یک درمان استفاده کنید.

4 قاشق غذاخوری عسل (100 گرم)

ابتدا عسل را روی منطقه موردنظر بمالید و با استفاده از حرکات دایره ای آن را ماساژ دهید. حتما عسل را به مدت 2 ساعت روی زخم بگذارید. پس از آن ، آن را با آب زیادی بشویید و این قسمت از بدن را در معرض هوا بگذارید.

روغن زیتون

روغن زیتون به دلیل خاصیت فوق العاده ای که دارد ، یک داروی مناسب برای درمان اگزما است. زخم ها را کاهش می دهد و التهابات ناشی از اگزما را کاهش می دهد.

روغن زیتون عمیقاً در اپیدرم نفوذ می کند ، که بدون ایجاد هیچگونه واکنش آلرژیک ، پوست شما را تغذیه و نرم می کند.

این ماده حاوی ویتامین E و اسیدهای چرب امگا 3 است. این ها به مرطوب نگه داشتن پوست کمک می کنند و از خشکی پوست جلوگیری می کنند.

4 قاشق غذاخوری روغن زیتون (60 میلی لیتر)

ابتدا روغن زیتون را روی پوست بمالید. با یک حوله تمیز مالش دهید و با استفاده از حرکت دایره به آرامی ماساژ دهید. اجازه دهید 2 ساعت روی پوست تان بماند.

پس از آن ، آن را با مقدار زیادی آب سرد بشویید و این قسمت از بدن را در معرض هوا بگذارید.

سرکه سیب

سرکه فقط یک ماده آشپزخانه نیست ، بلکه از مصارف صنعتی ، پزشکی و خانگی نیز برخوردار است. استفاده از سرکه به عنوان یک درمان طبیعی اگزما تنها برفک را برطرف نمی کند ، به بدن شما نیز کمک می کند تا از بروز آن در آینده جلوگیری کند.

4 قاشق غذاخوری سرکه سیب (60 میلی لیتر)

سرکه سیب را روی ناحیه آسیب دیده ماساژ دهید. برای این کار می توانید از یک حوله تمیز استفاده کنید. بگذارید 2 ساعت روی آن بماند.

پس از آن ، با آب سرد زیادی بشویید و این قسمت از بدن را در معرض هوا بگذارید.

پرتقال و سایر مرکبات

این میوه ها حاوی مقادیر زیادی ویتامین C هستند ، که می تواند میزان هیستامین آزاد شده از بدن را کاهش دهد. هیستامین ترکیبی است که بدن هنگام مواجهه با آلرژن از بدن آزاد می کند. بنابراین ، این میوه ها می تواند کمک بزرگی به افراد مبتلا به اگزمای آتوپیک کند.

خوردن پرتقال یا دیگر مرکبات می تواند به جلوگیری از علائم اگزما کمک کند. بعد از هر وعده غذایی باید 1 قطعه از هر یک از این میوه ها را میل کنید.

آلوئه ورا

یکی دیگر از داروهای خانگی محبوب برای درمان اسکار اگزما ، آلوئه ورا است. خاصیت ضد التهابی و ضد میکروبی آن باعث کاهش تحریکات ناشی از اگزما می شود. همچنین با گذشت زمان زخم های تیره را پاک می کند.

1 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا (15 میلی لیتر)

ابتدا ژل آلوئه ورا را روی مناطقی که معمولاً اگزما دارید ، بمالید. با استفاده از نوک انگشتان ، آن را روی محل مورد نظر ماساژ دهید. بگذارید 20 ساعت بماند و از آن را با آب زیادی بشویید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *