بدبینی هایی که معمولا درست نیستند

بدبین بودن نوعی مکانیسم دفاعی است: اگر امید خود را کم نگه دارید ، احتمالاً اگر همه چیز به خواست شما پیش نرود ، خیلی ناامید نخواهید شد. اما چنین چیزی بیش از حد بدبینانه است. بسیاری از ایده ها بدبینانه، صحیح نیستند و می توانند صدمه بیشتری به شما بزنند.

بدبینی هایی که معمولا درست نیستند

بچه ها خوبی های ما را جبران نمی کنند

بچه ها چیزهای زیادی به ما می دهند: عشق ، محبت و شاید مهمتر از همه ، این است که وقتی پیر می شویم از ما مراقبت می کنند. از این گذشته ، ما اغلب فراموش می کنیم که یک بار کوچک بودیم ، آنچه پدر و مادرمان برای ما فراهم کرده اند ، و فرزندان ما هنگام بزرگ شدن نیز همین موارد را با فرزندانشان به اشتراک می گذارند. این حلقه زندگی است!

مردم همیشه سوءاستفاده می کنند

همه قهرمان داستان خودشان هستند. به عبارت دیگر ، مردم زندگی و مشکلات خود  را دارند ، بنابراین احتمالاً آنها وقت خود را صرف فکر کردن در مورد روشهای جدید تلاش برای استفاده از شما نمی کنند.

همیشه برای بدترین شرایط آماده شوید

بدبین نباشید! زندگی پر از اوقات خوب ، اوقات بد و چیزهایی فراتر از کنترل ما است. در پایان ، زندگی نیز همان چیزی است که شما آن را می سازید. اگر انتظار بد دارید ، شروع به پیش بینی آن خواهید کرد. پس همیشه خوشبین باشید.

توهین به دیگران

ممکن است فکر کنید که با توهین به ظاهر یا عادات یک شخص ، کار خوبی انجام می دهید. اکثر افراد ساکت می دانند که ساکت هستند. آنها نمی خواهند خودشان را تغییر دهند زیرا شما توجه آنها را به آن جلب کردید. با تحقیر کردن آنها نسبت به چیزهایی که قبلاً آنها می دانند نشان می دهید که خود شما هم آن صفت را دارید.

بی احترامی نشانه شخصیت است!

این تصور وجود دارد که ناسازگاری با مردم فقط نشان می دهد شما اصیل هستید. همه ، هر چقدر هم که درباره آنها بد فکر کنید ، سزاوار احترام شما هستند. شما لازم نیست دوست همه باشید ، اما دلیلی برای بی ادبی و بی احترامی هم نیست.

عشق فقط در افسانه ها است

درست است که نباید زندگی عاشقانه خود را بر اساس آنچه در کتاب های داستان می خوانید پایه گذاری کنید. عاشقانه واقعی به زمان و صبر نیاز دارد. همچنین ، به یاد داشته باشید که همه نوع عشق به همان اندازه مهم عاشقانه هستند که می توانند در دوستی ، خانواده و در زندگی معنوی شما یافت شوند حتی دوست داشتن خود بسیار عالی و ضروری است.

مردم هرگز تغییر نمی کنند

هیچ کس به طور طبیعی خوب یا بد نیست. ما به دلیل انتخاباتی که در زندگی انجام می دهیم خوب و بد عمل می کنیم و اهدافی پشت آنها است. نگرانی این است که آیا کسی که ادعا می کند تغییر کرده است ، راست می گوید. این مسئله درست نیست که مردم هرگز تغییر نمی کنند!

همه گناهکار هستند!

مردم به کارهایی که انجام نمی دهند متهم می شوند. جهان هرگز آنقدر سیاه و سفید نیست. شما باید توجه داشته باشید که نمی توانید افراد را گناهکار بدانید بدون آنکه خطایی مرتکب شده باشند و حتی اگر شخصی کار اشتباهی انجام داد می توانید او را ببخشید.

در پایان

ما نمی گوییم که شما باید همواره خوش بین یا بدبین باشید اما نکته مهم این است که به عقب برگردید و به طور کلی به هر موقعیتی فکر کنید. جهان مملو از شرایط متنوع است ، خوب و بد همیشه وجود دارد. تا حدودی ، بدبین بودن ، اشکالی ندارد زیرا باعث می شود شما از بدی در جهان آگاه شوید. مشکل اصلی بدبین بودن این است که شما را متوقف می کند .

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *