با ایمیل مارکتینگ بیشتر آشنا شوید

یکی از روش های مدرن در امر تبلیغات ایمیل مارکتینگ است. این روش امروزه تبدیل به یکی از ‍‍‍‍‍‍‍پربازده ترین روش های تبلیغات در دنیای دیجیتال شده است. نکته ی مهمی که در این خصوص وجود دارد این است که بسیاری از مردم به اشتباه گمان می کنند که این روش همان روش ارسال ایمیل به صورت گروهی است. اما این دو مغهوم کاملا با هم متفاوت هستند. برخی دیگر از افراد هم با خود میگویند که چون این بانک ایمیل را از شرکتی خریداری میکنیم ممکن است در زمان ارسال ایمیل توسط ما، امیل ها اسپم شوند. پس این روش برای بازاریابی چندان مورد قبول نیست. اما مفهوم ایمیل مارتینگ چیزی فراتر از این فکر های اشتباه است. با ادامه مقاله همراه باشید تا با این روش نوین بازاریابی بیشتر آشنا شوید.

هاست ویندوز

مفهوم ایمیل مارکتینگ چیست؟

اصل بازاریابی ایمیلی بر پایه اجازه است. یعنی شرکت تبلیغات دهنده از همه کسانی که میخواهند برایشان ایمیل ارسال شود، اجازه میگیرد. در صورت تایید هم ایمیل های هدفمند برایشان ارسال میشود. اما آنهایی که درمورد اسپم شدن ایمیل میپرسند به این گونه است که شما ایمیل هایی را به صورت گروهی و یا غیر گروهی و بدون اجازه گرفتن برای اشخاص ارسال می نمایید. در نهایت این امر موجب اسپم شدن ایمیل های ارسالی شما خواهد شد. پس در اینجا متوجه تفاوت این دو روش شده اید.

کسانی که از ایمیل مارکتینگ استفاده می کنند، باید ایمیل هایی با موضوع های هدفدار را ارسال نمایند. ایمیل هایی که در حوزه کاری افراد است. نکته ی مهم دیگر نیز این است که باید هفته ای یکبار ارسال شود تا افراد به این ایمیل های علاقه مند بشوند. در ایمیل مارکتینگ شما ادرس های ایمل را خریداری نمیکنید و افراد خودشان در اختیار شما قرار میدهند.

هاست ابری لینوکس

مزیت های بازاریابی به روش ایمیل مارکتینگ

دو مزیت عمده برای این روش تبلیغاتی این است که : اولین مزیتش این است که بسیار استفاده راحتی دارد و قیمت آن هم مناسب است. قیمتی که برای این روش تبلیغاتی تمام میشود بسیار کمتر از قیمت سایر روش ها است. پس با این روش کاربردی میتوانید محصولات و یا حتی خدمات خود را در مدت زمانی کم به میلیون ها نفر در سراسر جهان معرف کنید. علاوه بر اینها حتی راه اندازی یا پیگیری ایمیل مارکتینگ بسیار راحت و بی دردسر است. در این روش شما میتوانید خبرنامه هایی که مورد علاقه افراد است را از طریق ایمیل ارسال کنید و کسب و کار خودتان را به انها یادآوری و یا معرفی کنید.

مثلا شما متوانید خدمات و محصولات جدید را معرفی کنید ، تخفیفات ویژه و پیشنهادات جدید را در نظر بگیرید و ارائه دهید یا کارهایی نظیر بازاریابی محتوا یعنی اطلاعات آموزشی ،تبریک گفتن مناسب ها ، ارسال اخبار و مقالات و … را هدف ارسال ایمیل های خود کنید. یکی دیگر از مزیت های این روش این است که دیگر شما منتظر نمیمانید تا کاربران وارد سایت شما شوند. یا این روش کاری می کنید تا آنها از طریق لینک به سایت شما هدایت شده و از آن بازدید نمایند.

هاست تخصصی میزبانی وردپرس

ویژگی های ایمیل مارکتینگ

– به صرفه بودن ایمیل مارکتینگ : یعنی که برای رسیدن به مخاطبین خود و ارسال کردن پیام های ایمیلی هزینه زیادی متقبل نخواهید شد.
– فراگیر بودن ایمیل مارکتینگ : مزیت دیگر این روش بازاریابی فراگیر بودنش است . یعنی که افراد برای استفاده از این روش هیچ گونه پیش نیازی نخواهند داشت و شرایط خاصی هم برای استفاده از این روش بازاریابی وجود ندارد. یعنی شرایط استفاده از این روش بازاریابی برای شرکت های کوچک و شرکت های مطرح و بزرگ یکسان هست و هر دوی آن ها به یک میزان از مزیت آن استفاده می نمایند.
هاست لینوکس حرفه ای ایران

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *