انواع پارتیشن را بشناسیم

در این مقاله تصمیم گرفتیم تا شما را با انواع مختلف پارتیشن آشنا کنیم. پارتیشن یک کلمه انگلیسی است که در زبان فارسی به آن جداساز میگویند. از پارتیشن ها در زمانی استفاده میشود که بخواهیم فضایی را به قسمت های مختلف کوچک و بزرگ تقسیم کنیم. گاهی در بعضی محیط ها نمیشود از دیوار برای جداسازی استفاده کرد به همین دلیل طراحان برای دکوراسیون داخلی از پاربیشن های متفاوت استفاده می کنند. پارتیشن ها انواع مختلفی دارند که استفاده و انتخاب هر مدل بستگی به معماری داخلی ان محیط دارد. در ادامه میخواهیم شما را با انواع پارتیشن ها آشنا کنیم.

انواع مختلف پارتیشن

همان طور که گفتیم پارتیشن ها انواع متفاوتی دارند که میتوان پارتیشن های چوبی، ششه ای، تک جداره، دو جداره و mdf را معرفی کرد. کاربردی ترین و پر مصرف ترین آنها پارتیشن های چوبی، شیشه ای و mdf است. در ادامه هر یک از اینها را بررسی میکنیم.
پارتیشن چوبی
از پارتیشن های چوبی بیشتر در فضا هایی استفاده میشود که رطوبت ندارد و میزان نوری که به داخل محیط میتابد مناسب است. اگر اینطور نباشد چوب ها دچار پوسیدگی شده و از بین خواهند رفت. برای فضا هایی مانند پذیرایی، سالن نشیمن و حتی اتاق خواب میتوان از این نوع پارتیشن استفاده کرد. در محیط های اداری هم بیشتر از این جنس استفاده میکنند چرا که میتوانند با مبلمان اداری خود ست کنند.

پارتیشن شیشه ای
برای استفاده از این نوع پارتیشن ها هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد و در هر محیطی میتوان از آن استفاده کرد. اگر برای محیط های اداری بخواهید از این نوع پارتیشن استفاده کنید، باید در ساختار آن استیل هم به کار برود. شکل و ظاهر این پترتیشن ها به گونه ای است که در بین مردم بسیار محبوب است. یکی از مزایایی که این پارتیشن ها دارند، انتشار نور است. اگر که با استفاده از دیگر پارتیشن ها از ورود نور جلوگیری میشود، میتوانید از این پارتیشن های شیشه ای استفاده کنید. اما تنها عیبی که میتوان از این نوع پارتیشن گرفت، عدم رعایت حریم شخصب افراد است چرا که همه میتوانند داخل محیط را از بیرون تماشا کنند. اما شما میتوانید شیشه های سفارش داده شده را به حالت شیشه مات سفارش دهید. در مقاله ای دیگر درمورد انواع پارتیشن شیشه ای صبت کرده ایم.

پارتیشن MDF
پارتیشن های ام دی اف هم نوعی از پارتیشن های چوبی میباشد پس باید توجه داشته باشیم که محیط مورد نظر رطوبت نداشته باشد. در بسیاری از محیط های اداری از جمله شرکت ها از این نوع پارتیشن استفاده می کنند.

مزایای پارتیشن ام دی افچیست؟  مقاومت و استحکام بالا ، امکان استفاده در محیط های پر سر و صدا به دلیل عایق صوتی بودن پارتیشن، قابلیت تغییر ساختار ،مقرون به صرفه بودن ،سرعت در تولید و نصب و وزن مناسب پارتیشن. پس از هر نظر که بررسی کنیم این پارتیشن ها بسیار پرکاربرد و بهتر است.

در پارتیشن های اداری دو نوع پارتیشن بندی برای دکوراسیون داخلی وجود دارد که عبارتند از پارتیشن بندی های تک جداره و پارتیشن بندی های دو جداره. تفاوتی که این دو نوع پارتیشن بندی ها با هم دارند فقط  از لحاظ زیبایی و هزینه های نهایی است و از لحاظ کیفی و مقاوت تفاوت زیاد و محسوسی با هم ندارند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *