افسردگی همسرتان را تشخیص دهید

افسردگی بیماری شایعی است که اگر در مراحل اولیه تشخیص داده شود به روند پیشگیری و درمان کمک شایانی میکند.

این بیماری دارای نشانه و علائم پنهانی است که اگر ریز بین باشید میتوانید به کشف آن موفق شوید و فرد را از ابتلای شدید به این بیماری رهایی بخشید.

بر خلاف تصور عموم فردافسرده دائما گریه نمیکند و رفتارهای نابهنجار از خود بروز نمیدهد.این در حالی است که در موارد حاد افسردگی ، افراد حتی اقدام به خودکشی نیز دارند.برخی دیگر از علائم افسردگی حاد عبارتند از :

انزوا طلبی و تمایل به تنهایی و سکوت

یک از علائم مهم افسردگی خواب بیش از حد و تماشای تلویزیون است.فرد از شرکت در اجتماعات خانوادگی سربز میزند و در کارهای روزانه دچار تنبلی میشید.

خستگی

یکی دیگر از علائم افسردگی خستگی مفرط است.مخصوصا اینکه این مورد بدون انجام فعالیت زیاد بدنی است.خصوصا اینکه این مورد از خستگی تنها مختص به خستگی جسمی نیست و خستگی روحی و ذهنی را نیز به همراه دارد.

بی توجهی به وضعیت ظاهری و شلختگی

یکی دیگر از نشانه های افسردگی عدم توجه به وضعیت ظاهری ،بهداشت بدن ،پوشیدن لباسهای چرو و کثیف ، عدم اصلاح صورت بخصوص توسط آقایان ،عدم استفاده از لباس های مناسب در فصوصل مختلف  و حتی پوشیدن لباس به رنگ تیره.

سردی عاطفی و جسمی

از دیگر علائم افسردگی میتوان به سردمزاجی و بی احساسی اشاره کرد این امر بویژه در زندگی عاطفی زن و شوهر به سرعت خود را نشان می‌دهد و می‌تواند باعث سردی در رابطه، کاهش صمیمیت روانی، جسمی، و جنسی، و به تدریج بروز مواردی چون خیانت یا میل به طلاق شود.

عادت‌های عجیب و غریب در انتخاب غذا

تغییر در عادات غذایی نیز از دیگر علائم افسردگی است.این اختلال روانی در برخی افراد بصورت بی اشتهایی و در برخی دیگر بصورت پر خوری بروز میکند ه موجب کاهش یا افزایش چشمگیر وزن میشود. افراد مبتلا به افسردگی معمولا به خوردن خوراکی‌های شیرین، چرب و ناسالم علاقه دارند و از خوردن مواد غذایی سالم پرهیز می‌کنند.

در صورت مشاهده هر یک از علائم بالا و یا چند مورد پس از صحبت با همسرتان او را متقاعد به حضور و مشورت با یک روانشناس نمایید تا هرچه زودتر نسبت به جلوگیری از حاد شدن این بیماری اقدام شود.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *