مبلمان کلاسیک

کلمه “کلاسیک” از یک واژه انگلیسی به نام کلاسیوس آمده که به معنی درجه یک و تراز اول است. قدمت این کلمه به قرون 17 فرانسه برمیگردد. مبلمان اداری کلاسیک دارای نقوش قدیمی هستند و با همان تاریخچه ی جذاب و الهام بخش خود شکوهی پر عظمت را از خود نشان می دهد. مبلمان اداری که به سبک کلاسیک هستند همواره اصالت خود را حفظ می کنند.

اگر در دکوراسیون داخلی از سبک کلاسیک استفاده می کنید جالب است بدانید که این سبک برگرفته از کشور های اروپایی است که با گذر زمان به کشور های شرقی و عربی نیز نفوذ پیدا کرده. استرالیا نیز که مهد معماری و دکوراسیون جهان می باشد هنوز هم از این سبک استفاده می کند.

مبلمان اداری به سبک کلاسیک را افرادی استفاده می کنند که روحیه تجملاتی دارند زیرا این دسته از مبلمان به دلیل نقش های با شکوهی که دارند موجب زیبایی هر چه بیشتر فضای داخلی می شوند. اما باید به این نکته توجه داشت که اگر میخواهید از سبک کلاسیک استفاده کنید باید فضای کاربردی آن را نیز در نظر بگیرید. مثلا اگر در کنار این سبک از پرده های کرکره ای استفاده کنید تنها هزینه ای را برای کار بیهوده ای خرج کرده اید.

اینکه برای محیط کاری خود از چه سبکی استفاده میکنید کاملا بستگی به سلیقه شما و میزان بودجه ای که در نظر گرفته اید دارد. اما نکته ای که بیشتر افراد به آن توجه نمی کنند نوع شغلشان است. اگر به طور مثال شما در زمینه غذایی فعالیت دارید نیازی نیست تا از سبک کلاسیک استفاده کنید. پیشنهاد میکنیم تا از سبک اسپرت بهره ببرید.

از ویژگی های یک مبلمان اداری کلاسیک میتوان به جنس بدنه اشاره کرد. معمولا جنس بدنه در این سبک از مبلمان اداری، چوب درخت راش است و طرح ها و نقوش برجسته روی آن نیز توسط منبت کاری ساخته شده اند. جنس نشیمن نیز در این نوع مبلمان چرم است که برای لایه های زیرین آن از فوم سرد استفاده می کنند که قابلیت ارتجاعی دارد و میتواند پس از استفاده به حالت اولیه خود برگردد.

عمدتا رنگی که در این سبک از مبلمان استفاده می شود رنگ های گرمی مانند قهوه ای سوخته، زرشکی، قهوه ای شکلاتی و طلایی هستند اما چون این مبلمان به صورت سفارشی تولید می شود میتواند رنگ هایی به جز موارد گفته شده را در بر بگیرد.

موضوع مهمی که در انتخاب مبلمان اداری کلاسیک باید به آن توجه کرد، هزینه این سبک از مبلمان است. به دلیل اینکه این مبلمان به شکل سفارشی تولید می شوند از قیمت بالاتری نسبت به سایر مبلمان برخوردارند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *