سندرم پیش از قاعدگی چیست؟درمان pms چیست؟

سندرم قبل از قاعدگی چیست؟

 

سندرم قبل از قاعدگی (PMS) دارای علائم و نشانه های متنوعی است ، از جمله تغییرات خلقی ، سینه های حساس ، ولع مصرف مواد غذایی ، خستگی ، تحریک پذیری و افسردگی. تخمین زده می شود که از هر 4 زن قاعدگی 3 مورد به نوعی سندرم قبل از قاعدگی را تجربه کرده تجربه می کنند.

وقتی خانمی Pmsing است به چه معناست؟

سندرم پیش از قاعدگی (PMS) بیماری است که بر احساسات ، سلامت جسمی و رفتار یک زن در طی روزهای خاصی از چرخه قاعدگی یا درست قبل از بارداری ، تأثیر می گذارد. PMS یک بیماری بسیار شایع است. علائم آن بیش از 90 درصد زنان را در دوران قاعدگی درگیر می کند.

PMS چه مدت طول می کشد؟

سندرم پیش از قاعدگی (PMS) زمانی است که دختران قبل یا در طول دوره قاعدگی دچار خلق و خو و تغییر بدن می شوند. معمولاً در 4 روز قبل از پریود در بدترین حالت هستند. PMS معمولاً 2 تا 3 روز پس از شروع پریود از بین می رود.

 

سندرم پیش از قاعدگی

چه غذاهایی به PMS کمک می کنند؟

شامل غلات سبوس دار ، پروتئین بدون چربی ، میوه ها و سبزیجات باشد. خوب غذا خوردن در تمام طول ماه رویکرد بهتری برای PMS نسبت به اصلاح رژیم غذایی هنگام بروز علائم است. بنابراین از میوه ها و سبزیجات رنگارنگ ، بسته بندی شده فیبر ، و همچنین غلات سبوس دار ، مانند برنج قهوه ای ، بلغور جو دوسر استفاده کنید.

چگونه می توانم سندرم پیش از قاعدگی خود را بهبود بخشم؟

با تغییر سبک زندگی می توانید سندرم پیش از قاعدگی را بهبود ببخشید.

ورزش: سعی کنید حداقل 30 دقیقه بیشتر در فعال باشید.

تغذیه: سعی کنید در برابر هوس های غذایی ناخواسته که می تواند همراه با PMS باشد مقاومت کنید.

خواب:اگر هفته ها با پریود فاصله دارید ، کم خوابیدن می تواند روحیه شما را از بین ببرد.

فشار:استرس کنترل نشده می تواند نوسانات خلقی را بدتر کند.

چگونه با اضطراب قبل از قاعدگی کنار بیاییم؟

دردهای جسمی به هر روشی که بلد هستید درمان کنید

پیاده روی کنید

در نظر بگیرید که احساسات شما معمولاً سریعتر از آنچه انتظار دارید تغییر خواهد کرد پس مراقب مصرف کافئین خود باشید.

 

 

سندرم پیش از قاعدگی

آیا مردان PMS دارند؟

بله، مردان در واقع PMS مربوط به آماده سازی رحم و تخمک برای لقاح ندارند. اما برخی از موارد مردان PMS عبور می کنند: “IMS” (سندرم مرد تحریک پذیر).  مردانی که دچار افت هورمون تستوسترون می شوند PMS را تجربه می کنند.

آیا موز برای PMS مفید است؟

موز را به رژیم PMS خود اضافه کنید. موز سرشار از ویتامین B6 و پتاسیم است که می تواند شما را در حفظ آب و احساس نفخ متوقف کند. پتاسیم کم می تواند باعث گرفتگی عضلات شود.

چرا PMS دردناک است؟

علت آن معمولاً داشتن بیش از حد پروستاگلاندین است که مواد شیمیایی هستند که رحم شما تولید می کند. این مواد شیمیایی باعث سفت شدن و شل شدن عضلات رحم شما می شوند و همین امر باعث گرفتگی عضلات می شود. درد می تواند یک یا دو روز قبل از پریود شروع شود. به طور معمول چند روز طول می کشد، اما در برخی از خانم ها می تواند طولانی تر باشد.

چرا قبل از پریود احساس غریبی می کنم؟

ممکن است تغییرات شیمیایی در مغز شما مانند نوسانات سروتونین و سایر مواد شیمیایی مرتبط با حالات خلقی ایجاد کند. اینها شامل خستگی ، مشکلات خواب ، ولع خوردن به غذا و افسردگی است.

آیا اضطراب نشانه PMS است؟

اگرچه ممکن است کمتر از گرفتگی و نفخ شکم در مورد آن بشنوید ، اما اضطراب یکی از علائم بارز PMS است. اضطراب می تواند اشکال مختلفی داشته باشد ، اما اغلب شامل: نگرانی بیش از حد. عصبی بودن

 

 

سندروم پیش از قاعدگی

 

علائم pms

لیست علائم و نشانه های بالقوه سندرم قبل از قاعدگی طولانی است ، اما اکثر زنان فقط تعدادی از این مشکلات را تجربه می کنند.

علائم و نشانه های عاطفی و رفتاری:

تنش یا اضطراب

حالت افسردگی

گریه

نوسانات خلقی و تحریک پذیری یا عصبانیت

تغییرات اشتها و هوس های غذایی

مشکل خوابیدن (بی خوابی)

کناره گیری اجتماعی

تمرکز ضعیف

تغییر در میل جنسی

علائم و نشانه های جسمی

درد مفصل یا عضله

سردرد

خستگی

افزایش وزن مربوط به خوردن مایعات

نفخ شکم

حساسیت به پستان

آکنه

یبوست یا اسهال

برای برخی ، درد جسمی و استرس عاطفی به حدی شدید است که می تواند زندگی روزمره آنها را تحت تأثیر قرار دهد. صرف نظر از شدت علائم ، علائم و نشانه ها به طور کلی در طی چهار روز پس از شروع قاعدگی برای اکثر زنان از بین می رود.

اما تعداد کمی از زنان مبتلا به سندرم قبل از قاعدگی، هر ماه علائم ناتوان کننده ای دارند. به این شکل از سندرم پیش از قاعدگی ، اختلال دیسفریک قبل از قاعدگی (PMDD) گفته می شود.

علائم و نشانه های PMDD شامل افسردگی ، نوسانات خلقی ، عصبانیت ، اضطراب ، احساس فشار زیاد ، مشکل در تمرکز ، تحریک پذیری و تنش است.

 

 

سندروم پیش از قاعدگی

چه موقع به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر نتوانسته اید سندرم قبل از قاعدگی خود را با تغییر در سبک زندگی کنترل کنید و علائم PMS بر سلامتی و فعالیتهای روزمره شما تأثیر می گذارد ، به پزشک مراجعه کنید.

 

علت pms در زنان

دقیقاً علت ایجاد سندرم قبل از قاعدگی ناشناخته است ، اما عوامل مختلفی ممکن است در بروز این بیماری نقش داشته باشند:

تغییرات چرخشی در هورمون ها:علائم و نشانه های سندرم قبل از قاعدگی با نوسانات هورمونی تغییر می کند و با بارداری و یائسگی از بین می رود.

تغییرات شیمیایی در مغز:نوسانات سروتونین ، ماده شیمیایی مغز (انتقال دهنده عصبی) که تصور می شود نقشی اساسی در حالت های خلقی بازی می کند ، می تواند علائم PMS را تحریک کند. مقادیر ناچیز سروتونین ممکن است به افسردگی قبل از قاعدگی و همچنین در خستگی ، ولع خوردن به غذا و مشکلات خواب کمک کند.

افسردگی: برخی از زنان مبتلا به سندرم شدید قبل از قاعدگی افسردگی تشخیص داده نشده ای دارند ، اگرچه افسردگی به تنهایی باعث ایجاد همه علائم نمی شود.

 

 

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *