دستور پخت اکبرجوجه اصیل

مواد لازم

جوجه با پوست     ۱ عدد

رب انار ملس      ۱/۳ پیمانه

رب گوجه ‌فرنگی    ۲ قاشق غذا خوری

نمک و فلفل و ادویه       به مقدار لازم

روغن مایع سرخ کردنی    به مقدار لازم

پیاز        ۲ عدد

آبغوره      به مقدار لازم

نعنا و گشنیز خرد شده (نصف پیمانه در صورت تمایل)     به مقدار لازم

طرز تهیه

_مرغ درسته و پاک شده را تمیز بشویید و بعد حدود دو ساعت در کمی آب نمک بگذارید بماند . بعد کاملا آبکشی کنید.

_کمی روغن و چند قاشق رب انار و رب گوجه فرنگی را با کمی نمک و ادویه و آبغوره در یک پیاله کوچک بریزید و با یک قلم موی نرم مخصوص آشپزی به تمام پوست مرغ بمالید.

_داخل شکم را هم کمی با این مخلوط چرب کنید و بعد یک پیاز را پوست کنده و همراه با گوجه فرنگی خرد کرده داخل شکم مرغ بگذارید .( از سیزیجات معطری که خرد شده کمی – حدود دو قاشق – میتوانید داخل شکم مرغ جا بدهید.

_مقداری از روغن سرخ کردنی را در قابمله ای بزرگ و نچسب و گود بریزید ( که روغن به اطراف ترشح نکند و در ضمن خیلی روغن مصرف نکنید چون بعدا باید آن را دور بریزید ) داغ که شد مرغ را که خوب رب و روغن مالی شده در روغن داغ بگذارید .

_درب قابلمه را بگذارید و با شعله نسبتا زیاد سرخ کنید . یک طرف آن که سرخ شد شعله را کم کنید و کمی صبر کنید تا روغن به اطراف نپاشد بعد طرف دیگر را برگردانید . تا همه جای مرغ که خوب سرخ شود.

_شعله را خاموش کنید و کمی صبر کنید ( در این صورت پوست مرغ به کف ظرف نمی چسبد ) و مرغ را از تابه درآورید و چند قاشق از روغن را نگهدارید و باقی روغن اضافی را دور بریزید .

_مرغ را در یک قابلمه دیگر بگذارید و از آن چند قاشق روغن در آن بریزید و باقی رب انار و آبغوره و رب گوجه را باهم مخلوط کنید و نمک و فلفل و تندی مواد را اندازه کنید و روی مرغ بریزید و یک چهارم پیمانه آب اضافه کنید .

_اگر سبزی معطر هم آماده کردید سه قاشق هم در این قابلمه اضافه کنید و بگذارید با شعله ملایم حدود یک ساعت بپزد . هرچه مرغ ریز تر و به عبارتی جوجه تر باشه هم خوشمزه است و هم زود میپزد.

_وقتی جوجه پخته شد در ظرف مناسب بکشید و تزیین کنید و سس مخصوص را هم در سس خوری بریزید و در صورت تمایل روی مرغ بریزید. این غذا هم با نان سرو می شود هم با برنج.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *