کشف 140 اسکلت کودک بدون قلب!

بیش از 140 اسکلت از کودکان کشف شده که در 550 سال پیش دفن شده بودند و دانشمندان بر این باورند که این اسکلت ها قلب نداشته اند.

بیش از 140 اسکلت کودک بین 5 تا 14 ساله که در حدود 550 سال پیش در منطقه ساحلی شمال پرو دفن شده بودند ، توسط باستان شناسان پیدا شدند و باستان شناسان بر این باورند که این تعداد اسکلت ممکن است بزرگترین رخداد کشتار در تاریخ بشر باشد .

کشف اسکلت
طبق گفته باستان شناسان ، قفسه سینه کودکان با استفاده از یک چاقوی مجلسی ،شکافته شده بودند و این گونه گمان می رود که ممکن است سعی بر خارج کردن قلب این کودکان داشته اند .محققان همچنین برخی ردها که در طی این سال ها در شهر چان چان(واقع در پرو) باقی مانده اند را ردیابی کردند و متوجه شدند که این کودکان برای مرگ خود پیشرو بوده اند.این کشف در نزدیکی مرکز تمدن باستان کیمو (Chimú)در نزدیکی ترویجلو(Trujillo)، پرو واقع شده است.
بیش از 200 لامای دیگر(نوعی شتر) در کنار این کودکان در همان زمان و همان محل ، کشته و دفن شده بودند، همچنین اینگونه توسط باستان شناسان پیش بینی می شود که مقامات این جوانان و کودکان را به عنوان قربانی به خدایان خود ارسال می نمودند تا از سیل ها و طوفان های ویرانگر زمان خود جلوگیری کنند.
پروفسور گابریل پریتو، از دانشگاه ملی Trujillo ، که در زمان پیدا شدن این اجساد در محل حضور داشت ، گفت:”آنها بدون شک خدایان خود را مهم ترین چیز می دانستند و لاماها تنها حیوان هایی بودند که خاصیت باربری برای آنان داشتند و به نحوی بخش مهم اقتصادی آن قبیله و قوم بودند”.
این کشف در نزدیکی مرکز تمدن باستانی کیمو در نزدیکی Trujillo واقع در پرو انجام شده است و پروفسور گابریل پریتو گفت که تمام کودکان در نزدیکی ساحل دفن شده بودند و این در حالی بود که لاماها در نزدیکی کوه ها دفن شده بودند و در ادامه وی افزود که در آن زمان بجز این کودکان ، تعداد زیادی از مردمان در این منطقه قربانی شده اند.
کار حفاری محل دفن کودکان در سال 2011 آغاز شده است و اما یافته ها فقط توسط National Geographic منتشر شدند که این امر به تامین مالی حفاری کمک کرد همچنین Jeffrey Quilter ، مدیر موزه باستان شناسی در دانشگاه هاروارد ، از آن به عنوان “کشف قابل توجه” یاد کرد اسکلت های خرد شده ایی که بر روی آنها مقداری ضایعات وجود داشتند در تصاویر دیده می شود.
همچنینQuilter گفت:”گزارش هایی از قربانیان این حادثه نشان دادند که تعداد زیادی از افراد اعم از کودکان و بزرگسالان دفن شده اند اما قبول این اعداد کمی دشوار است چرا که شاید در آن اغراق شده باشد” اینک Quilter مدیریت گروهی از محققین را برعهده دارد تا بتوانند رابطه ایی بین نمونه های DNA آنها بیابند. با این حال چندین فرهنگ باستانی از جمله مایاها، آزتک ها و اینکاها فداکاری های انسانی را انجام داده اند، اما فداکاری انبوه کودکان به ندرت ثبت شده است و این کشتار در تعداد انبوه و بسیار زیادی است.
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *