کدام بهتر است؟فتوشاپ یا کورل

نرم افزارهای بسیار زیادی در زمینه طراحی گرافیک وجود دارد که با توجه به نیازمان یکی از آن ها را برمیگزینیم.
اما بطور کلی آن ها را در دو گروه نرم افزارهای برداری و نرم افزارهای پیکسلی قرار میدهیم.
نرم افزار های برداری، نرم افزار هایی هستند که بر مبنای وکتور ها کار می کنند، کیفیت سند در آنها تاثیری ندارد و می توان خروجی سند را تا چندین برابر تغییر سایز داد و بزرگ یا کوچک کرد.
نرم افزار های پیکسلی اما بر مبنای کیفیت کار می کنند و به عبارت دیگر شما نمی توانید یک فایل که با رزولوشن ۷۲ تهیه شده است و مثلا ۴۰۰ در ۴۰۰ پیکسل است را به سادگی در مبنای ۱۲۰۰ در ۱۲۰۰ پیکسل استفاده کنید چرا که این فایل توسط یک نرم افزار پیکسلی تولید شده است

در زمینه طراحی های گرافیکی دو نرم افزار فتوشاپ و کورل پیشنهاد میود.این دو نرم افزار نسبت به دیگر نرم افزارها از قدمت و محبوبیت بیشتری برخوردارند.

اما بعنوان یک طراح این سوال مطرح است که کدامیک از این دو نرم افزار برایتان بهتر است؟

نگارنده به عنوان شخصی که سال های در بهترین آموزشگاه کامپیوتر  هر دو نرم افزار را به صورت تخصصی تدریس می کند و لازم است بدانیم که به خوبی بستر و توانمندی های این نرم افزار ها را می شناسد.

سوالی که همواره مطرح است این است که کدام یک را برگزینیم؟

پاسخ نیز روشن است.صمن اینکه این دو نرم افزارها هر کدام بسیار پر زرفدارند لذا باید بدانی هدف شما چیست؟

اهیمت فراگیری فتوشاپ چیست؟

فتوشاپ در طراحی انواع کارت ویزیت ،بروشور ،پوستر ،روتوش حرفه ای تصاویر و یا حتی طراحی قالب سایت نیز کاربرد دارد.
به منظور اجرای این امور قطعا باید فتوشاپ را فرا گرفت.این نرم فزار جهت اجرای انواع امور پیکسلی بر روی عکس ها کاربرد دارد.

کورل را چه زمانی باید فرا بگیریم؟

اگر طرح شما بر طبق خطوط است مانند طراحی لوگو یا تایپوگرافی، و یا اگر می خواهید طرح هایی مبتنی بر خطوط شکسته و منحی ایجاد کنید،نرم افزار مورد نیاز شما ،نرم افزار کورل است.
کورل نرم افزاری است کاملا وکتوری که بر مبنای خطوط شکسته و منحنی کار می کند و میتوان از آن خروجی هایی با کیفیت بسیار بالایی گرفت
لذا اگر کیفیت خروجی کار برایتان بسیار با اهمیت است ،بهتر است از کورل برای طراحی خود استفاده نمایید.

برای کار کردن در بستر چاپ و در دنیای چاپ نیز بهتر است کورل را به خوبی بلد باشید چرا که بسیاری از کارت ویزیت ها، تراکت ها و ..با استفاده از این نرم افزار طراحی می شوند.

در صورتیکه قصد انجام طراحی در اموری مانند طراحی پوستر ،طراحی وبسایت ،طراحی بنر ،روتوش تصاویر و … از این دست را دارید بهترین نرم افزاری که در زمینه طراحی به شما کمک خواهد نمود نرم افزار فتوشاپ خواهد بود.

فتوشاپ یا کورل؟کدام بهتر است؟

البته میتوان گفت که اساسا مقایسه این دو نرم افزار با یکدیگر اشتباه است زیرا هر کدام از این دو نرم افزار برای امری خاص طراحی شده اند.

کورل هرگز نمی تواند طراح هایی که فتوشاپ اجرا می کند را خلق کند هر چند که در ورژن های جدید ، کورل تا حدی سعی کرده است در دنیای پیکسل ها وارد شود و باید گفت که اتفاقا اصلا هم موفق نبوده است.

البته ناگفته نماند  که فتوشاپ ادعایی در مورد توانایی اش در زمینه طرحی های وکتوری ندارد و به شخصه اذعان دارد که به پای نرم افزار کورل نمیرسد.

البته این نکته را لازم است در پایان ذکر کنیم که تمام اشخاصی که یکی از این دو نرم افزار را به صورت تخصصی مسلط هستند،اعتقادشان بر این است که در صورتیکه بشکل تخصصی در یکی از این دو مورد بتوانید امور طراحی ر انجام دهید میتوانید با یکی از این دو نرم افزار امو خود را انجام دهید اما باز هم تاکید میشود که نمیتوان این دو مورد را با یکدیگر مقایسه نمود.

اگر قرار باشد کورل را با نرم افزاری مقایسه کرد،میتوان آن را با نرم افزار ایلاستریتور مقایسه نمود.اما باز هم نمتوان برای فتوشاپ رقیبی را عنوان نمود.

کلاس آموزش فتوشاپ

کلاس آموزش فتوشاپ عکاسی

دوره آموزشی فتوشاپ

آموزشگاه کرل

کورل یا فتوشاپ

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *