کاربرد نرم افزار کورل دراو

یکی از نرم افزارهای پر طرفدار در زمینه طراحی ،نرم افزار کورل دراو است.از این نرم افزار در طراحی های برداری استفاده میشود.اما این بدان معنی نیست که بر روی تصاویر پیکسلی محدودیت دارد.در واقع استفاده از کورل در تصاویر وکتوری و پیکسلی است اما برای خلق تصاویر بشکل وکتوری عمل مینماید و تصاویر پیکسلی را ویرایش مینماید.استفاده از وکتورها این مزیت را دارد که در صورتیکه طرح را برای چاپ بخواهید مصرف نمایید ،دیگر نگران تغییر سایز آن نخواهید بود و در ابعاد کوچک و میلیمتری مانند چاپ بر روی کارت ویزیت مصرف دارد را شامل تا برای چاپ در ابعاد بزرگ بعنوان مثال بنر های شهری ،کاربرد دارد.بنابراین در صورت استفاده از کورل ،نگران تغییر سایز ها نباشید.

کلاس آموزش نرم افزار کورل

به کمک این نرم افزار و در صورتیکه کمی خلاقیت را چاشنی کار نمایید میتوانید تصاویری کاملا حرفه ای را طراحی و برای چاپ آماده نمایید.

نرم افزار کورل مزایای بسیاری دارد من جمله امکان لایه بندی پروژه ،جدول بندی ، امکان اضافه نمودن متون و تبدیل طرح به بیش از 100 فرمت تصویری که فرمت های فتوشاپ ،آفیس و PDF را شامل میشود.

استفاده از نرم افزار کورل در مورد طرح های بسیار بزرگ و کم جزئیات و طرح های بسیار کوچک و بسیار ظریف کاربرد دارد.

یکی از دلایلی که ازکورل بجای فتوشاپ استفاده میکنند عدم دندانه دندانه شدن تصاویر در آن است زیرا در صورتیکه تصاویر در فتوشاپ طراحی شوند به خاطر جلوگیری از این مشکل باید Resolution تصاویر را بسیار زیاد انتخاب نمود که به نوبه خود منجر به بروز مشکلات دیگری میشود.

اگر طرح های خود را بوسیله کورل دراو طراحی نمایید دیگر نگران تغییر سایز آن ها نخواهید بود.

آموزش تخصصی ایلاستریتور

  • فایل های این نرم افزار بسیار کم حجم تر از سایر برنامه ها است.بعنوان مثال حجم فایل در فتوشاپ بسیار بیشتر از فایل های کورل است.
  • کیفیت تصاویر ساخته شده توسط این نرم افزار بسیار بالاست بطوریکه هرچقدر بر روی تصاویر زوم کنید هرگز به پیکسل نخواهید رسید.

حال به بیان دیگر کاربردهای این نرم افزار مهم و کاربردی خواهیم پرداخت.

  • طراحی لوگو : بطور کلی در صورت نیاز به طراحی انواع آرم و لوگو باید بسراغ نرم افزار کورل برویم.دلیل ارجحیت این نرم افزار نسبت به فتوشاپ و ایلاستریتور اسن است که نحوه ترسیم خطوط با بردار است لذا با یکبار طراحی لوگو در این نرم افزار دیگر نیازی به طراحی دوبار هدر دیگر نرم افزارها نیست زیرا علاوه بر اینکه خروجی های متنوعی را به ما عرضه میدارد ،امکان استفاده از آرم و لوگو را در ابعاد و موارد مصرف متفاوت به ما میدهد.من جمله استفاده از لوگو برای چاپ در ابعاد بسیار کوچک و میلیمتری و یا استفاده از آن در ابعاد بسیار بزرگ مانند بنرهای خیابانی و …

آموزش تخصصی نرم افزار فتوشاپ

  • قابل استفاده در دستگاه های برش : اگر نیاز به برش محصول خود مانند چوب ،چرم ،پلاستیک و یا … را داشته باشید باید از نرم افزار کورل برای طراحی های خود استفاده نمایید ،زیرا در تمام دستگاه های برش برای کیفیت کار از خروجی هایی که با کورل قابل اعمال است استفاده میشود.در غیر اینصورت هرگونه خروجی و طرحی در کیفیت برش تاثیر منفی گذاشته و حاصل کار را دچار دندانه دندانه شدگی میکند.علاوه بر این برای انواع چاپ های سرد نظیر سیلک و یا تامپو و لیزر نیز ایز این نرم افزار جهت طراحی استفاده میشود و دیگر خرجی ها دچار رنجه دار شدن تصویر و کیفیت پایین چاپ خواهند گردید.
  • طراحی چاپ : درست است که طراحی در فتوشاپ برای انواع پوستر ،کارت ویزیت ،بروشور کاتالوگ و … استفاده میشود اما به دلیل پیکسلی بودن تصویر حاصله در فتوشاپ ،بهتر است که از نرم افزار کورل در طراحی مواردی این چنینی استفاده گردد.
  • طراحی مجلات : به دلیل استفاده از templateها و صفحات آماده ،مناسب طراحی برای انواع مجلات و روزنامه ها است.
  • طراحی صفحات وب :از نرم افزار کورل برای طراحی صفحات وب در کنار نرم افزارهای دیگری مانند flash و … استفاده میگردد.
  • طراحی پارچه و … : کاربرد این نرم افزار در کارخانجات نساجی برای نقش های چاپی بر روی انواع پارچه ها نیز به چشم میخورد.

در صورتیکه میخواهید از نرم افزار کورل استفاده ببرید لازم است تا قبل از آن در دوره های فتوشاپ شرکت نمایید .

دوره آموزشی ایندیزاین

این دو نرم افزار گرافیکی بسیار پرکابرد بوده و تسلط شما به این دو نرم افزار موجب ورود به بازارکار خواهد شد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *