چطور در برنامه نویسی اندروید حرفه ای شویم

طبق امار و ارقامی که وجود دارد در دنیا بیش از 82درصد افراد از گوشی های اندرویدی استفاده میکنند و بنابراین کمتر کسی است که این سیستم عامل را نشناسد و با آن کار نکرده باشد.با این اوصاف پر واضح است که افراد زیادی به دنبال برنامه های جدید تر هستند و بازار کار بسیار خوبی برای این دسته از برنامه نویسان وجود دارد.
اندروید اوپن سورس است و تمامی توسعه دهندگان میتوانند در آن مشارکت داشته باشند.
اندروید سیستمی با امنیت بسیار بالاست و این امنیت بالا را مدیون لینوکس میداند که هسته سیستم عامل آن را تشکیل داده است.

کلاس آموزش icdl

از آنجایی که سیسم های اندرویدی اعم از تلفن های همراه و تبلت ها ،از قیمت کمتری نسبت به سیستم های IOS برخوردارند ،لذا طرفداران بیشتری دارد.بنابر همین عرضه ،تقاضا برای تولید برنامه های اندرویدی نیز بالا است و بازار خوبی در انتظار برنامه نویسان اندرویدی است.

چگونه در برنامه نویسی اندروید حرفه ای شویم

چه مراحلی را طی نماییم تا به یک برنامه نویس حرفه ای تبدیل شویم؟لازم است تا بدانید برنامه نویس اندروید شدن کار ساده ای است اما اینکه بتوانید یک برنامه نویس حرفه ای و صد البته موفق در این زمینه شوید کار بسیار سختی است و راه بسیار دشواری پیش رویتان است.پس اگر اهل تلاش و تعهد و صبر زیادی نیستید بهتر است مسیر خود را عوض کنید و بدنبال رشته دیگری بگردید!زیرا هیچ راه میانبر دیگری وجود ندارد.
در ادامه به مواردی میپردازیم که به حرفه ای شدنتان در برنامه نویسی اندروید میپردازد؛

آموزشگاه آی سی دی ال در غرب تهران

یادگیری زبان جاوا

یکی از ملزومات یادگیری اندروید یادگیری زبان برنامه نویسی جاوا است.در واقع بدون جاوا ،موفقیت در اندروید امکان ناپذیر است.نتیجه اینکه پیش از یادگیری اندروید ،لازم است تا در جاوا حرفه ای شوید.کلاس آموزش جاوا در این بین ، می تواند به شما یاری رساند.

یادگیری الگوهای جاوا

به منظور حرفه ای شدن در اندروید لازم است تا الگوهای طراحی را به خوبی بیاموزید.بدین منظور هر زمان در برنامه نویسی دچار مشکل شدید با استفاده از الگوهای از پیش تعیین شده در وقت خود صرفه جویی نمایید.علاوه بر این شناخت الگوها در زمانی که قصد دارید کار تیمی انجام دهید بسیار ضروری است زیرا باید بدانید زمانیکه تیم از الگوهای decorator و یا factory استفاده میکند ،منظورش چیست .آموزشگاه کامپیوتر پرتو، برای انجام این مهم ، در کنار شما می باشد.

شناخت ابزارها

ابزارهای بسیاری برای توسعه دهندگان اندروید وجود دارد که حتی حرفه ای تر ها هم از تمام آن ها استفاده نمیکنند.اما لازم است تا این ابزارها را بدرستی بشناسید تا در زمان لزوم بتوانید از آن ها استفاده نمایید .اما از بین تمام این ابزارها آشنایی با ابزارهایی مانند ADB یا Android Debugging Bridge برای یافتن خطا های موجود و رفع آن ها ضروری است تا سرعت برنامه نویسی شما را زباد نماید.

کلاس آموزش InDesign

انتخاب منبعی مناسب برای آموزش

امروزه در اینترنت بدنبال هرچه که بگردید ،جوابی درست یا غلط برای آن پیدا میکینید.اما مهم این است که منبع درستی پیدا نمایید .اگر در اینترنت بدنبال مرجعی برای یادگیری میگردید ما سایت developer.android.com را به شما معرفی مینماییم.در این سایت میتوانید با کمک آموزش هایی که توسط متخصصین این زبان ارائه شده ،پروژه خود را پیش ببرید و از این آموزش ها برای بالا بردن کیفیت برنامه نویسی خود استفاده نمایید .

متفاوت باشید

در دنیای اندروید ،متفاوت بودن حرف اول را میزند.برای موفقیت در برنامه نویسی اندروید لازم است تا ابتکار عمل داشته باشید.از ایده های تکراری بشدت بپرهیزید و سعی نمایید ایده های جدید بکارگیرید زیرا دنیای اندروید تشنه ایده های خلاقانه و بدیع است.
کپی نکنید
شاید برای یادگیری زبان اندروید استفاده از کدهای نوشته شده توسط دیگر برنامه نویسان برایتان مفید باشد اما این را بدانید که حتی اگر کسی متوجه کپی کاری شما در طول پروژه نشود ،در انتهای کار نخواهید توانست یک اپلیکیشن تکراری را انتشار دهید .

دوره آموزشی کورل

عضویت در گروه های برنامه نویسی

توسعه دهندگان در اندروید دائما در حال توسعه هستند.این گروه ها برای افراد مبتدی کمک بسیار بزرگی هستند و با تکرار هر روزه سوالات و راه حل ها این سوالات ،این نکات برنامه نویسی ملکه ذهنتان خواهد شد.

جستجوی صحیح در اینترنت

تمام افراد برای پاسخگویی به سوالات خود در اینترنت بدنبال جواب سوالات خود میگردند.اما بدین منظور و برای پاسخگویی به سوالات برنامه نویسی لازم است تا شیوه صحیح جستجوی اینترنتی را بدانید تا نتیجه مطلوبی را پیدا نمایید .سعی نمایید تا سوالات خود را بشکل انگلیسی سرچ نمایید تا جواب سوالات خود را از مرجع و بدون ترجمه که ممکن است حاوی کج فهمی مترجم باشید ،دریافت نمایید .

حال با ساختار فریمورک در اندروید آشنا شوید

مقصود از ساختیر فریمورک ،کدهای داخلی و تشکیل دهنده فریم ورک است.نترسید!شما توسط این کدها میتوانید عملکرد قطعات و ارتباط قطعات با یکدیگر را درک نمایید.
کمال گرا باشید
سعی نکنید ،اصطلاحا کار را سر و تهش را بهم بیاورید!برای کار وقت بگذارید و هر انچه در توانتان دارید را برای پروژه بگذارید.سعی کنید بهترین محصول خود را ارائه دهید.

آموزش تخصصی نرم افزار فتوشاپ

نترسید

همانطور که در ابتدای مقاله نیز عنوان نمودیم ،باید بدانید عرصه اندروید ،چیزی نیست که در دو یا سه ماه صفر تا صد آن را فراگیرید.در ابتدای مسیر سعی نمایید موارد ضروری تر را یادگرفته و سپس به مرور بر حجم دانسته های خود بیافزایید.

نکته : هرچه تعداد زبان هایی که یاد دارید بیشتر باشد یادگیری اندروید برایتان آسان تر است.

کلاس آموزش اتوکد

زبان های بیشتری فراگیرید

سعی کنید خود را محدود به زبان برنامه نویسی اندروید نکنید و زبان های متفاوتی را فراگیرید.این کار کمک میکند تا دید شما نسبت به اندروید نیز بیشتر شود.

مشارکت در پروژه های متن باز

اگر به تازگی قطعه کد یا افزونه و یا حتی کتابخانه را نوشته اید ،سعی نمایید آن را بصورت متن باز منتشر نمایید.زیرا شرکت در پروژه های متن باز به شما در یادگیری و رفع مشکلاتتان کمک زیادی میکند.اگر خودتان تا بحال قطعه کدی ننوشته اید هم سعی نمایید در پروژه های دیگران حتی در حد رفع غلط املایی مشارکت نمایید تا بر تجارب خود بیافزایید.

کد نویسی تمیز

کد نویسی را بشکل تمیز آن رعایت نمایید.چرا که مدیریت پروژه در کنار افرادی که بشکلی صحیح و تمیز کدنویسی نمیکنند ،کاری بسیار سخت است.یادگیری کد نویسی تمیز وقت بسیار کمی را از شما میگیرد.شاید در حد چند ساعت!

کلاس آموزش طراحی سایت

بیش از حد از خود کار نکشید

مطالعه کنید اما فراموش نکنید که بیش ا حد این کار را نکنید .زیرا اگر در این کار افراط نمایید فقط باعث میشود که از برنامه نویسی زده شویدبنابراین به اندازه نیازتان آن را فراگیرید و الباقی را بگذارید برای زمان مناسب
تست بنویسید
نوشتن تست برای کد اهمیت بسیار زیادی دارد.هرگز تا زمانیکه تست ننوشته اید ،اقدام به ارائه یک قابلیت جدید نکنید.با نوشتن تست های بیشتر از خرابکاری های احتمالی بکاهید .هرچه بیشتر تست بنویسید ،از مشکلات احتمالی بیشتر جلوگیری میشود.

چگونه در برنامه نویسی اندروید حرفه ای شویم

آموزشگاه رویت

کد را در دیواس های رده پایین تست نمایید

اندروید کار حرفه ای باشید.بدین منظور هرگز برنامه خود را در گوشی رده بالا تست نکنید.در اینصورت ایرادات احتمالی کار شما به دلیل کانفیگ بالای دستگاه پوشیده باقی میماند .بنابراین برای تست برنامه خود به سراغ ارزانترین گوشی بازار بروید.این کار باعث سازگاری برنامه شما با تعداد وسیعی از دستگاه ها خواهد شد.

استفاده از دو نسخه اندروید استودیو

همواره سعی نمایید یک نسخه پایدار از اندروید استودیو را برای انجام امور روزانه خود داشته باشید.اما در کنار آن از نسخه های بتا و یا آخرین نسخه های آزمایشی استفاده نمایید.برخا دیده شده در نسخه های آزمایشی قابلیت هایی وجود دارد که پیش از موعد میتوانید آن ها را تست نموده و فراگیرید.

آموزش تخصصی وردپرس

خرید بهترین سیستم

یک برنامه نویس به یک سیستم مناسب نیاز دارد.هیچ چیز بدتر از سر و کله زدن با یک سیستم از کار افتاده و نامناسب برای یک برنامه نویس نیست.بنابراین خود را از شر سیستم های رده پایین در امان نگه دارید و دور سیستم های ارزان را خط بکشید.بدین منظور نیز سعی نمایید از سیستم مک استفاده نمایید.زیرا مکینتاش محیط پایدارتر و ساده تری دارد.بنابراین اگر تصمیم به خرید مک بوک دارید سعی نمایید بهترین سیستم را خریداری نمایید.مطمئن باشید هرگز از این تصمیم خود پشیمان نخواهید شد.
عملی نمودن آموزه ها

پس از مطالعه ترفدهای حرفه ای شدن در اندروید سعی نمایید آن ها را بکارگیرید و تا حد ممکن آموزه های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید تا هر روز بر تجربه های خود بیافزایید.

شرکت در کلاس های آموزشی

اگر نمی توانید به صورت خودخوان و با استفاده از فیلم ها به نتیجه دلخواه برسید، به شما پبشنهاد میکنیم در کلاس آموزشی اندروید شرکت نمایید تا در این زمینه مهارت لازم را کسب نمایید .

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *