چرا نوجوانان احساس خوشبختی نمی کنند؟

جوانان و نوجوانان بیشتر و بیشتر احساس ناراحتی ، افسردگی می کنند این یک واقعیت هشدار دهنده ای است که نظرسنجی های انجام شده در بین جوانان در سال های اخیر نشان داده است. طبق آخرین آمار ، در نوجوانان و جوانان امروزی افزایش چشمگیر اختلالات خلقی و پریشانی روانی مشاهده شده است.

چرا نوجوانان احساس خوشبختی نمی کنند؟

مقصر کیست؟

روانشناسان ادعا می کنند که 2 عامل مدرن وجود دارد که مقصر این امر هستند:

_رشد ارتباطات الکترونیکی

_کاهش مدت زمان خواب

رسانه های اجتماعی ، پیام رسان های مختلف و سایر ویژگی های دنیای دیجیتال بر یک فرد در حال رشد تا حد زیادی بیشتر از آنچه فکر می کنیم تأثیر می گذارد. به نظر می رسد میزان ارتباطات واقعی به حداقل رسیده است ، بچه ها تمام اوقات فراغت خود را صرف گپ زدن با دوستان آنلاین یا تماشای فیلم های یوتیوب می کنند ، محتوای این نیز ممکن است دلیل اختلالات خلقی و احساس ناراحتی آنها متغیر باشد.

از آنجایی که زمان بسیار سریع  میگذرد ، کنار گذاشتن وسایل و خوابیدن به موقع سخت تر می شود. در نتیجه ، نوجوانان برای اینکه اتفاقات مهم را از دست ندهند ، خواب خود را کم می کنند. با این حال ، این یک واقعیت شناخته شده است که خواب خوب به بدن برای شارژ مجدد کمک می کند و همچنین احساس بهتری به افراد می دهد.

برای فرزندانتان وقت بیشتری بگذارید

نظارت بر فعالیت های فرزندان ما و زمان سپری شده بصورت آنلاین ممکن است به حفظ سلامت روان والدین و همچنین بچه ها کمک کند. خوشبختانه ، اکثر تلفن های هوشمند گزینه های ویژه ای دارند که به والدین امکان می دهد مدت زمان صفحه نمایش فرزندان خود را محدود کنند ، محتوا را که بچه هایشان تماشا می کنند ، نظارت کنند و دسترسی کلی به فعالیت های آنلاین را کنترل کنند. همچنین ، برنامه های کاربردی وجود دارد که می تواند به والدین در این مورد نیز کمک کند.

علاوه بر این ، والدین همیشه باید در صورت لزوم  حمایت ، درک و همدلی از فرزندان خود را نشان دهند. آیا ممکن است که بچه ها با ماندن بصورت آنلاین و شبانه روز سعی در جبران کمبود توجه والدین خود کنند؟ شاید بهتر باشد ما به عنوان والدین بخوب اول وقت خودمان را آزاد کنیم و بیشتر کنار فرزندانمان باشیم تا نسل در حال رشد را خوشحال تر کنیم.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *