ورزش هایی که باعث آرامش در خواب می شوند

شما به رختخواب میروید و منتظر یک خواب راحت و طولانی هستید، اما چیزی که اتفاق می افتد این نیست! در واقع شما نمی توانید بخوابید، فکر و خیال اجازه داشتن یک خواب راحت را به شما نمی دهد. خوابیدن در شرایطی که شما همچنان درحال فکر کردن به تنش های روزانه تان هستید تقریبا غیرممکن است. قبل از اینکه به سراغ قرص های خواب آور بروید چند تمرین ساده را انجام دهید این تمرین ها به شما برای داشتن یک خواب آرام کمک خواهد کرد.

ورزش هایی که باعث آرامش در خواب می شوند

تمرین 1

روی کمرتان دراز بکشید، بازوها و پاهایتان را صاف به سمت سقف نگه دارید، 60 ثانیه در این خحالت بمانید. سپس دست و پاهایتان را بلرزانید تا احساس کنید خون در همه جای بدنتان جریان پیدا کرده است.

تمرین 2

با پشتی پاشنه خود زانوهایتان بنشینید، ستون فقراتتان کمی به سمت عقب خم شود و کف دستان خود را روی زمین در پشت خود بگذارید، بدن خود را به آرامی به عقب خم کنید سعی کنید کمرتان را روی زمین قرار دهید اگر نتوانستید روی آرنج ها تکیه دهید این کار را30 یا 60 ثانیه ادامه دهید.

تمرین 3

روی کمر دراز بکشید، زانوهای خود را خم کنید و دست هایتان را کنار بدنتان قرار دهید. کف پاهایتان را به هم نزدیک کنید و بگذارید زانوها از هم باز شوند تا به شکل الماس درآیند. اگر احساس درد در باسن داشتید زیر زانوها بالش قرار دهید. این تمرین را به مدت 2تا 3دقیقه انجام دهید.

تمرین 4

در مقابل دیوار دراز بکشید باشن خود را به دیوار نزدیک کنید، دست هایتان را کنارتان قرار دهید اگر در هر قسمت از بدن خود احساس درد کردید یک پتو را زیر باسن خود قرار دهید. 5 تا 10 دقیقه در این حالت بمانید.

تمرین 5

روی زمین دراز بکشید پاهای خود را صاف رو به سقف نگه دارید، سرتان را کمی به بالا بیاورید تا جایی که در نواحی تحتانی خود احساس کشیدگی کنید. سر و شانه خود را از کف زمین بلند کنید و مچ هایتان را با دست بگیرید. 30 تا 60 ثانیه در این حالت بمانید.

تمرین 6

یک بالش و یا یک پتو را روی صندلی قرار دهید، مقابل آن بایستید. نفس خود را حبس کرده و دست هایتان را بالا ببرید تا بدن به حالت کشیده درآید. بازدم کرده و به جلو خم شوید تا پیشانی شما روی بالش قرار بگیرد. دست هایتان را روی بالش بگذارید و بدنتان را شل کنید، 30 تا 60 ثانیه در این حالت بمانید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *