واردات گوشی توسط مسافر ازاد شد

ابراهیم درستی در حاشیه نشست هیات رئیسه اتاق اصناف، اظهار کرد: بر اساس توافقات صورت گرفته و وعده مسئولان قرار شد که موبایل هایی که توقیف شده بود را به بازار تزریق نمایند که تعدادشان حدود 600 هزار عدد است.

وی افزود: از نظر قیمت تفاوت چندانی بین گوشی‌های عرضه شده با نرخ گوشی‌های وارد شده ندارد، چرا که مقرر شد تا با نرخ  ارز “نیمایی” این موبایل‌ها وارد شوند و مابه التفاوت آن تا نرخ ارز آن توسط وارد کنندگان دریافت گردد.

رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه با بیان این که ماهانه با حدود ۷۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه نیاز داریم، ادامه‌ داد: آزاد شدن موبایل‌های توقیفی از نظر روانی بر روی بازار تاثیر می‌گذارد، چرا که نهایتا آنها سهم یک ماه از بازار را دارند و ما به عنوان نماینده اصناف از مسئولان می‌خواهیم که هر چه‌ سریع‌تر این موبایل‌ها را آزاد کرده و در بازار عرضه کنند و از سوی دیگر نیز تقاضای ما و پیشنهادمان این بوده که موبایل‌های توقیفی را از طریق نمایندگی‌های مجاز برندهای مختلف و در سطح شهر عرضه کنند تا دیگر شاهد وجود افراد سود جو در زمینه موبایل و صف های خرید طولانی نباشیم.

وی در جواب این سوال که چرا برخی از گوشی ها دچار کاهش قیمت شده اند و برخی دیگر با وجود کاهش قیمت ارز دچار کاهش چشمگیری نشده اند، در این باره توضیح داد: یکی از مواردی که باید به آن توجه کرد این کالا با نرخ ارز آزاد و عمدتا به صورت مسافری وارد می‌شود و شاهد بودیم که نرخ ارز در ماه‌های اخیر حتی به ۲۰ هزار تومان هم رسید. پس نوسانات قیمت گوشی بسیار طبیعی است، اما یک موضوع که تاثیر مستقیمی در قیمت گوشی دارد تعادل میان عرضه و تقاضا است.در صورتیکه این تعادل در بازار گوشی رعایت شود قیمت آن نیز به قیمتی منطقی میرسد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *