هدایای تبلیغاتی از کجا آمده اند؟

شروع کار های بازاریابی با دادن هدایای تبلیغاتی از سال ۱۷۸۹ در آمریکا شروع شد. اولین عملیات بازاریابی توسط اقای جاسپر میک با ارائه ساک های تبلیغاتی به مردم اغاز شد که البته موفقیت امیز هم بود. او برند فروشگاه خود را بر روی این ساک ها درج کرده بود. این تازه شروعی برای افراد بازاریاب بود. افرادی که میخواستند در امر بازاریابی به درآمد بالا برسند.

در سال ۱۹۰۴ حدود ۱۲ تولید کننده محصولات و یا کالا از هدیه تبلیغاتی استفاده کردند و در حال حاضر به عنوان بزرگترین تولید کننده این هدایا تبلیغاتی یا همان PPAI شناخته شده اند و هم اکنون بیش از ۱۲٫۰۰۰ عضو دارد و همچنان بسیار موفق هستند.

رشد واقعی هدایا تبلیغاتی در سال ۱۹۷۰ صورت گرفته است و استفاده از هدایای تبلیغاتی برای رونق بخشیدن به کسب و کار فراگیر شده است. در سال ۱۹۹۰ تحولی عظیم در زمینه ی ارائه ی خدمات عرضه کنندگان هدایای تبلیغاتی به وجود امده است و تا سال ۲۰۰۰ ارائه هدایای تبلیغاتی به همراه کاتالوگ و بروشور درباره محصول ارائه گردید.کاتالوگ هایی که به همراه هدایا تبلیغاتی به مشتریان داده شد، دارای توضیحاتی در مورد محصول به مخاطب بود.

یکی دیگر  از روش های جذب و پرطرفدار مشتری که در این دهه اتفاق افتاده است تخفیف محصولات و کالا ها بوده است. شرکت هایی که هدایای تبلیغاتی تولید می کنند، محصولات خود را با درصدی از تخفیف به مشتریان ارائه میدهند. این روش باعث جذب بیشتر مشتری به سمت انها شد.

دلیل استقبال کردن مردم از این هدیه تبلیغاتی در غرب، علاقه مند بودن افراد به اهدای هدیه تبلیغاتی در عید سالیانه آنها یعنی کریسمس بود. افراد عادی برای فرهنگ سازی کردن از هدیه تبلیغاتی استفاده می کردند.

امروزه هم برای برند سازی، بازاریابی موثر و جذب کردن مشتری از هدایای تبلیغاتی که نام برند تجاری و لوگوی شرکت و شعار تبلیغاتی شرکت بر روی آن ها خورده شده است ، استفاده می کنند.
.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *