میدانید بوت استرپ چیست

یکی از مواردی که لازم است تا طراح سایت مد نظر قرار دهد ،زیبایی سایت است تا موجب شود کاربر زمان مادگاری در سایت را بالا ببرد.بدین منظور باید ظاهر سایت از جذابیت بیشتری برخوردار باشد.بدین منظور راه های زیادی وجود دارد .یک راه این است تا وقت زیادی را برای این جذابیت صرف نمایید و سایتی جذاب را طراحی نمایید.راه دیگر استفاده از بوت استرپ است

بوت استرپ راهی جذاب و بسیار راحت برای داشتن یک سایت زیبا و جذاب است.

بوت استرپ چیست؟

بوت استرپ یک فریم ورک رایگان و بسیار محبوب بین طراحان سایت است که در سال 2011 توسط توییتر بر پایه زبان های  html, css  و   JavaScript ارائه شد و امکانات بسیار زیادی را در اختیار کاربر و طراح سایت قرار میدهد.

امکانات بوت استرپ که موجب محبوبیت آن شده است چیست؟

  • احتمالا بتوان گفت که مهمترین ویژگی رسپانسیو یا واکنشگرایی است.یعنی می­توان سایتی طراحی کرد که با توجه به اندازه صفحه نمایش تغییر (واکنش نشان دهد) کند و شکل ظاهری سایت مثل جایگاه منوها، ستون بندی محتوا و… عوض شود.

نکته: باید هنگام طراحی قالب یک سایت با ویژگی رسپانسیو، حتما باید در نظر داشت که مثلا وقتی اندازه صفحه نمایش کوچک شد المان های سایت مثل منو یا هر بخش دیگری کجا و چگونه نمایش داده شود.

ویژگی واکنش گرایی یا رسپانسیو

  • بوت استرپ یک سری ابزار و امکانات با جزئیات و ویژگی های آماده مانند button, navigation را در اختیار طراح قرار می­دهد که همین امر موجب افزایش سرعت طراحی سایت توسط طراح میگردد.

نمونه ای از طراحی دکمه در بوت استرپ

  • ویژگی مهم دیگر بوت استرپ قابلیت سازگاری با تمام مرورگرها است. پس بدون نگرانی از این امر که ظاهر سایت در مرورگرهای مختلف به هم بریزد، میتوان از این فریم ورک محبوب استفاده کرد.
  • بوت استرپ قابلیت سفارشی سازی دارد. به عبارتی طراح می­تواند با توجه به نیاز و سلیقه خود فریم ورک بوت استرپ را تغییر دهد و بخش هایی را که نیاز ندارد حذف کند.

بوت استرپ چه معایبی دارد؟

مانند هر چیزی ،بوت استرپ هم علاوه بر داشتن مزایا ،معایبی دارد.در صورتیکه بوت استرپ را بشکل اولیه آن بکار گیرید بطوری که هیچ ایده و خلاقیتی بکار نبرید ،در آینده ای نزدیک وبسایتهایی بسیار شبیه به یکدیگر خواهید یافت که تنها محتوای آن ها با یکدیگر تفاوت دارد و از نظر ظاهر با یکدیگر شباهت دارند. مثلا هدر مشکی  دکمه های آبی و قرمز رنگ و بوردرهای یک پیکسلی خاکستری همگی نشان دهنده استفاده از بوت استرپ با ویژگی های پیش فرض است.

آموزشگاه بوت استرپ

بنابراین اگر میخواهیم از بوت استرپ در راستای افزایش کیفیت و کارایی سایت استفاده کنیم باید از امکانات این فریم ورک قدرتمند خلاقانه استفاده کنیم و ویژگی های پیش فرض را تغییر دهیم تا از یکنواختی ساختار سایت های مختلف جلدگیری کنیم.

بعد از اینکه با ویژگی های اصلی بوت استرپ آشنا شدیم، نکته باقی مانده طرز استفاده از این فریم ورک جذاب است.

پیش نیازهایی که برای استفاده از بوت استرپ نیاز است ،چه مواردی است؟

به طور کلی یادگیری کار کردن با فریم ورک بوت استرپ وقتی امکان پذیر است که شما آشنایی کامل با زبان HTML/CSS  و جاوا اسکریپت داشته باشید. در غیر این صورت شاید بتوانید کلیات استفاده از این فریم ورک رابفهمید اما برای اینکه بتوانید ایده های خود را عملی کنید، حتما باید این پیش نیاز ها را بدانید.


مطالب مرتبط:

کلاس آموزش جاوا اسکریپت

دوره آموزشی طراحی سایت

کلاس آموزش وردپرس

کلاس آموزش asp.net

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *