مواد غذایی که بچه ها نباید بخورند

سالیانه حدود 100 کودک در آمریکا با بوتولیسم بیمار می شوند ، بیماری ناشی از باکتری موجود در عسل. این بیماری می تواند به طور جدی بر سیستم ایمنی بچه ها که هنوز به اندازه کافی قوی نیستند تأثیر بگذارد. غذاهای بیشتری نیز وجود دارد که روزانه مصرف می کنیم که تصور می شود برای کودکان بی ضرر است ، اما مطالعات نشان داده اند که می توانند برای آنها خطرناک باشند.

مواد غذایی که بچه ها نباید بخورند

1-نوشابه و نوشیدنی های انرژی زا

نوشابه های گازدار و نوشیدنی های انرژِ زا به دلیل موادی که در آن وجود دارد نباید مصرف شوند که می تواند عصب ، پوست و حافظه کودکان تأثیر بگذارد. علاوه بر این ، هر دو نوشیدنی حاوی مقدار زیادی کالری و قند هستند که م هیچ ویتامین یا مواد معدنی را تأمین نمی کند.

_ فرزندان خود را به خوردن اسموتی های میوه مغذی با شیر یا ماست درست کنید تا یک نوشیدنی شیرین مفید خانگی تهیه کرده باشید.

2- عسل

ممکن است تعجب کنید، اما عسل ، یک ماده غذایی کاملاً مغذی ، می تواند برای کودکان خردسال بسیار خطرناک باشد  مهم نیست که این ماده خام  یا بسیار فرآوری شده باشد. باکتری های سمی موجود در عسل می تواند باعث بیماری به نام بوتولیسم نوزاد شود که بر سیستم ایمنی توسعه نیافته کودکان تأثیر می گذارد و می تواند منجر به ضعف عضلات و مشکلات تنفسی شود.

_ بعد از سن 1 سالگی ، بچه ها می توانند عسل بخورند و برای آن ها بسیار مناسب است. قبل از آن سن ، میوه های خرد شده گزینه خوبی به عنوان منبع ویتامین ها و شیرینی های طبیعی گزینه مناسبی  هستند.

3- کنسروها

Bisphenol-A یک عنصر سمی است که در بسیاری از مواد بسته بندی مانند پلاستیک وجود دارد ، اما در مقادیر بالاتر می توان آن را در قوطی ها یافت ، که بسیاری از آنها نیز در مواد غذایی موجود در قوطی ها منتشر می شوند. این عنصر خطرناک می تواند بر رشد کودک ، سیستم تولید مثلی و مغز آنها تأثیر بگذارد و همچنین با سرطان در ارتباط است.

_  هنگامی که تصمیم گرفتید ماکارونی را با سس گوجه فرنگی درست کنید ، به دنبال یک شیشه شیشه ای در سوپر مارکت یا بهتر از این ، از گوجه فرنگی خرد شده تازه استفاده کنید.

4-پاستیل

بچه ها ممکن است عاشق پاستیل باشند ، اما این مانند دادن شکر خام به آنها است. هیچ چیز سالم در مورد آن وجود ندارد و این میان وعده ها می توانند به کودک شما ضرر برساند. مطالعات نشان داده است که مقادیر زیاد قند ، مانند قند موجود در پاستیل، می تواند باعث بیش فعالی و رفتار پرخاشگرانه و بی احتیاطی در کودکان شود.

_ گزینه جایگزین در اینجا بسیار آسان است ، فقط بچه های خود را ترغیب کنید که به جای پاستیل از میوه های خشک شده استفاده کنند.

5-شیر خام

حتی اگر گفته و نوشته شود که شیر خام بسیار مغذی و سالم تر از شیر معمولی پاستوریزه است ، هر نوع شیر غیرمستقیم می تواند برای کودکان و بزرگسالان بسیار خطرناک و حتی کشنده باشد. در بسیاری موارد ، شیر خام حامل باکتری های مضر ، ویروس ها و انگل هایی است.

_ شیر پاستوریزه که در هر سوپر مارکت فروخته می شود ، امن ترین انتخاب است. سایر لبنیات مانند ماست و حتی محصولات لبنی مانند سبزیجات منبعی هستند که کلسیم بالایی دارند و می توانند گزینه هایی در نظر گرفته شوند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *