مواد غذایی نفاخ و ضد نفخ را بشناسید

افراد زیادی روزانه از نفخ معده خود شکایت دارند، بعضی از این افراد به حدی اذیت می شوند که ترجیح می دهند خیلی مواد غذایی را علی رغم مفید بودنشان نخورند تا دچار این مشکل نشوند.اما خوب است موادی را که باعث نفخ معده می شوند یا از آن جلوگیری می کنند را بشناسید.

مواد غذایی نفاخ و ضد نفخ را بشناسید

موادی که باعث نفخ معده میشوند:

بروکلی، کلم و کلم پیچ دارای رافینوز شکری است، که در بدن به صورت هضم نشده باقی می ماند تا یک باکتری در روده آن را تخمیر کند.

عدس حاوی پروتئین است اما در کنار آن قند و فیبر نیز وجود دارد، که بدن قادر به جذب آن نیست.

لبنیات هم جزء همین گروه است، اگر با خوردن تکه ای پنیر یا کاسه ای ماست احساس نفخ می کنید ممکن است به بیماری عدم تحمل لاکتوز مبتلا باشید.

سیب فیبر بالایی دارد و حاوی فرکتوز و سوربیتول است بیشتر افراد قادر به تحمل این قندها نیستند و به همین خاطر احساس نفخ و گاز در شکم دارند.

موادی که ضد نفخ شکم هستند:

مارچوبه حاوی پروبیوتیک است و به رشد باکتری های مفید کمک می کند. مارچوبه به بدنتان کمک میکند سیستم گوارشی بهتری داشته باشید.

موز حاوی فیبر است و می تواند به درمان یا پیشگیری از یبوست کمک کند،نفخ با یبوست ایجاد می شود.

پاپایا، آنزیم های موجود در این میوه گرمسیری به بدن کمک می کند پروتئین را در سیستم گوارشی بشکند و همین امر موجب هضم راحت تر می شود.

خیار حاوی کوئرستین است که یک آنتی اکسیدان قوی است و کاهش تورم کمک می کند. خیار از فعالیت های آنزیم های التهابی جلوگیری می کند.

چای نعنا،میتواند باعث شل شدن دستگاه گوارش شود و در نهایت منجر به هضم سریع میشود و نفخ را از بین میبرد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *