علایم پوکی استخوان را بشناسید

بسیاری افراد تصور می‌کنند پوکی استخوان تنها در سنین بالا رخ می‌دهددرست است که پوکی استخوان بیشتر در سنین 65 سال به بالا اتفاق می افتد اما دلیل اما دلیل بروز آن اشتباهات دوران جوانی است. متخصصان ارتوپد می گویند کمبود جذب کلسیم و “ویتامین D” در فرد فرد باعث ابتلا به پوکی استخوان می‌شود. افراد مبتلا به پوکی استخوان مستعد شکستگی‌ ها هستند و شایع‌ترین نوع شکستگی هم شکستی  مفصل ران و مچ دست است.

علایم پوکی استخوان را بشناسید

علایم پوکی استخوان

افزایش ضربان قلب

افزایش ضربان قلب به 80 بار در هر دقیقه یا بیشتر از آن می تواند خطر شکستگی ستون فقرات و لگن را افزایش دهد. ضربان قلب شما نشان دهنده تناسب اندام شما است.

عقب رفتگی لثه ها

زمانی فک شما قدرت استخوان های خود را از دست می دهد، لثه ها شروع به عقب نشینی می کنند یا از دندان جدا می شوند. در پوکی استخوان نشانه دیگری که هشداردهنده است از دست دادن دندان ها است.

ناخن های شکننده

افرادی که سطح پایینی از کلاژن (پروتئین تقویتی) در ناخن های خود دارند مقدار کافی از این پروتئین را استخوان های خود نخواهند داشت. ناخن ضعیف و شکننده به این معنی است که بدن شما کلسیم کافی برای ساخت استخوان را ندارد.

مشکل در گرفتن اشیاء

مطالعات نشان می دهد ارتباطی بین قدرت گرفتن اشیاء و چگالی استخوان ها وجود دارد. خانم هایی که چنین مشکلاتی دارند بیشتر از سایر افراد قدرت عضلات و تعادل بدن را از دست می دهند.

کلسیم مورد نیاز بدن

بدن قبل از یائسگی هر روز به 1000 میلی گرم کلسیم نیاز دارد. بعد از یائسگی اگر استروژن مصرف نمی‌کنید هر روز به 1500 میلی گرم کلسیم خواهید داشت. منابع خوب کلسیم، فرآورده‌های لبنی بدون چربی یا کم چرب هستند. اگرشما با خوردن غذا کلسیم کافی را نگیرید، پزشک به شما قرص کلسیم می دهد که بهتر است آن را در بین وعده های غذایی یا با شیر مصرف کنید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *