علائم هشدار دهنده بیماری کبدی

بوی بد دهان یکی از مواردی است که قبل از دیگر علائم در بیماران کبدی بروز میکند.

علاوه بر آن زبان باردار نشان می دهد که بدن نمی تواند غذاها را به درستی هضم و گوارش کند و اجازه می دهد که باکتری ها و مخمرهای روده، بیش از حد رشد کنند.

کبودی و سیاهی زیر چشم ها نیز از دیگر علائم بیماران کبدی است.

کار کبد ترشح ماده ای بنام صفرا است که مسئول هضم چربی هاست.

وقتی مشکلی وجود دارد، کبد نمی تواند صفرا را به میزان کافی برای هضم درست چربی ها تولید کند.

بوی نامطبوع بدن نیز از دیگر مواردی است که مبتلایان به بیماری کبد از آن رنج میبرند.عرق این افراد با ترشح موادی خاص دارای بوی چرک بدی را دارد.

اگر دچار تعریق شبانه (عرق کردن در خواب شب)، تعریق بیش از حد و یا تعریق سرد گشتید و یا بوی خاصی (بوی میوه) می دادید، به پزشک مراجعه کنید.

سیاهی زیر چشم

سیاهی و کبودی پایین چشم از علائم بیماری کبدی است. در تعداد قابل توجهی از افراد مبتلا به بیماری کبد، حلقه های سیاه رنگ در ناحیه صورت دیده می شود. به خصوص افراد مبتلا به التهاب کبد دچار حلقه های سیاه زیر چشم می شوند.

مدفوع بدرنگ

رنگ مدفوع در افراد سالم، قهوه ای است. کمرنگ شدن مدفوع می تواند نشانه انسداد مجاری صفراوی یا بیماری کبدی باشد.

اگر رنگ مدفوع به رنگ گل رس باشد، ممکن است مشکلی در عمل کشیدن آب سیستم صفراوی وجود داشته باشد که شامل کبد، لوزالمعده (پانکراس) و کیسه صفرا است.

خارش و ورم کف دست ها و کف پاها

خارش مداوم دست ها و پاها می تواند علامت نارسایی کبد باشد. التهاب و زخمی شدن کبد با بیماری کبد چرب ارتباط دارد و می تواند باعث خارش بدن شود. این خارش از کف دست ها و پاها شروع می شود و می توانند ورم هم کنند.

زردی

در مشکل زردی، رنگ پوست، ناخن ها و سفیدی چشم زرد می شود. این مشکل زمانی رخ می دهد که کبد نمی تواند ماده ای به نام بیلی روبین را به طور مناسب تجزیه کند.

در افرادی که دچار زردی می شوند، ممکن است ادرار تیره رنگ و مدفوع کمرنگ شود.

حالت تهوع

نخستین علائم بیماری کبد معمولا شامل حالت تهوع، کاهش اشتها، اسهال و خستگی است. اما این علائم می توانند در اثر مشکلات دیگر نیز بروز کنند.

اگر به طور مکرر دچار حالت تهوع می شوید، به خصوص اگر علائم دیگری هم دارید، حتما به پزشک مراجعه کنید تا ببینید بیماری کبدی دارید یا نه.

عدم تعادل هورمون ها

بیماری کبد باعث می شود بدن نتواند به خوبی تولید و فرایند هورمون ها را کنترل نماید. در مردان این مسئله بروز سینه های بزرگ و چروکیدگی بیضه ها را به همراه دارد.در زنان نیز این مسئله با بی نظمی قائدگی نمایان میشود.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *