علائمی که قند خون بالا را نشان می دهد

قند خون بالا و دیابت چیزی اهمیت بالایی دارد نمی توان ساده عبور کرد. دیابت بیماری است که علائم خود را دارد. اما داشتن هر علامت به تنهایی نمی تواند نشان دهنده ابتلا به دیابت باشد. قند خون کنترل نشده، خطر ابتلا سکته مغزی، بیماری های قلبی، آسیب های عصبی، کوری و بسیاری از مشکلات دیگر را به همراه دارد. پس بهتر است شما علایم را بشناسید تا در صورت لزوم به پزشک مراجعه کنید.

علائمی که قند خون بالا را نشان می دهد

خستگی مفرط

خستگی زیاد و خواب آلودگی از نخستین علائم قند خون بالا است. اگرچه قند خون بالا در ابتدا معمولا علامت خاصی ندارد، اما خستگی زیاد و خواب آلودگی از نخستین علائم رایج در دیابت است. خستگی می تواند با علائم دیگری از جمله تپش قلب و تعریق بیش از حد نیز همراه باشد.

کندی بهبود زخم

اگر قند خون شما کنترل نشود بهبود زخم یا کبودی های بدن شما بسیار کند می شود.

مشکلات بینایی

بالا بودن قند خون ممکن است با علایمی از جمله کاهش قدرت بینایی و یا تاری دید نمایان شود.

کاهش وزن

از علایم نشان دهنده قند خون بالا می تواند کاهش وزن ناخواسته فرد باشد. اگر متوجه کاهش وزن ناخواسته در خود شدید و در کنار آن خستگی زیادی احساس کردید حتما به پزشک مراجعه کنید .

تکرر ادرار و تشنگی

تشنگی و تکرر ادرار از جمله قدیمی ترین علائم بیماری دیابت هستند. بر اثر افزایش میزان قند در خون پدیدار می شوند. احساس تشنگی یک علامت دیرهنگام است که معمولا زمانی خود را نشان می دهد که قند خون به بالای 3 گرم در لیتر رسیده باشد.

عفونت های ادراری

عفونت های ادراری و قارچ های واژینال یا عفونت مثانه می تواند از جمله علائم قندخون بالا و همچنین منشاء کشف و تشخیص ابتلای فرد به دیابت باشد.

خشکی دهان

احساس خشکی دهان و عدم ترشح بزاق نشان دهنده افزایش قند خون است.

ورم دست و پا

تورم دست و پاها به دلیل جمع شدن مایعات در زیر مفاصل و نشانه اختلال عملکرد کلیه ها و قند خون است.

احساس گرسنگی شدید

احساس گرسنگی زیاد مانند تشنگی جزء علائمی است که دیر خود را نشان می دهد. احساس گرسنگی شدید در اثرکاهش غیرعادی قند خون در ناحیه سلولی و مغزی به وجود خواهد آمد. اگر بدون فعالیت زیاد احساس گرسنگی کردید به پزشک مراجعه کنید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *