سوال هایی که نباید از هم بپرسید

توانایی صحبت کردن مهارت مهمی هم در کار و هم در زندگی است. اما حتی افراد مودب هم گاهی ناخواسته سؤالاتی را مطرح می کنند که می تواند باعث اتمام یک مکالمه یا آزردگی طرف مقابل ما شود.

سوال هایی که نباید از هم بپرسید

_اگر با اطمینان نمی دانید چه افرادی در مقابل شما قرار دارند ، بهتر است سعی نکنید انواع مختلف را حدس بزنید و نام ببرید. سوالاتی از قبیل: “آیا مادر / خواهر / برادر / پسر شما است؟” ” شما هنوز در ارتباط هستید؟”

شما ممکن است به اشتباه یک خواهر بزرگتر را به عنوان مادر بنامید. کار بهتر این است که مودبانه تر با تماشای رفتار ، شیوه ها و گفتار آنها نتیجه گیری کنید که چه افراد مقابل شما چه رابطه ای باهم دارند.

_در اینجا چند سوال دیگر وجود دارد که بهتر است از آنها اجتناب کنید: “بچه دارید؟”، “باردار هستید؟”، “شما پسر می خواستید یا دختر؟”

سوالاتی در مورد بچه دار شدن می تواند زوج های بدون کودک را اذیت کند و کسانی را که نمی توانند فرزند داشته باشند ناراحت کند. علاوه بر این ، موضوع حاملگی می تواند مانند یک دست انداختن یا تذکر در مورد اضافه وزن باشد. اگر طرف مقابل شما با بچه آمده است ، بهتر است در مورد علایق آنها سؤال کنید و اگر آنها بدون بچه هستند ، بهتر است برای گفتگوی اولیه خود موضوعی خنثی تر پیدا کنید.

_ گاهی اوقات افراد بیش از اندازه درباره ظاهر دوستانشان سوال می پرسند. سؤال از آرایشی که آن فرد کرده است ، نشانه ای از رفتار خوب نیز نیست. حتی اگر مطمئن هستید که شخص مقابل شما به سولاریوم می رود ، نباید از آنها برای تماس با سالن سؤال کنید. شاید این فرد بخواهد وانمود کند که این رنگ پوست طبیعی او است و ممکن است سوال شما روحیه او را خراب کند.

_ سوالاتی درمورد حقوق و داراییی افراد هم جزء سوالات ممنوعه است. سوالات مربوط به پول و پاداش خیلی شخصی است و باید از پرسیدن آن ها اجتناب کنید.

در مورد هزینه کالای مورد نظر سوال نکنید. زیرا ممکن است همکار شما فکر کند که شما در حال ارزیابی وضعیت مالی و توانایی آنها برای تهیه خریدهای خاص هستید.

اگر کسی از شما سوالات ناخوشایند پرسید کافی است کارهای زیر را انجام دهید.

_بحث را عوض کنید.

_یک پاسخ کوتاه بدهید.

_از جواب دادن امتناع ورزید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *