سفر رئیس کتابخانه ملی به همراه افراد غیر متخصص به سنگاپور

در هفته جاری رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی برای شرکت در همایشی بین‌المللی به کشور سنگاپور سفر خواهد نمود.

اشرف بروجردی به دعوت مسئولان برگزاری همایش مذکور به شرق آسیا می رود. محتوای همایش فوق درباره آینده پژوهی کتابخانه است. برگزاری چنین همایش‌هایی و حضور مسئولان کشورمان در آن امری بدیهی است و چون این سفر توسط دعوتنامه بوده است ،لذا برای بیت المال هزینه ای در بر نخواهد داشت؛ اما محل اشکال آنجاست که مقرر شده به همراه رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، مدیرکل روابط عمومی و مشاور بین الملل این سازمان نیز در این سفر حضور داشته باشند.

لازم به ذکر است از آنجا که تنها بروجردی به این همایش دعوت شده، دو فرد دیگر نیز از جیب بیت المال این خانم را باید همراهی کنند.علاوه بر این ،این موضوع نیز وجود دارد که نه تنها از بیت المال هزینه میشود ،این افراد هیچ گونه تخصص مرتبطی با این موضوع ندارند. و یا به عبارتی حال که قرار است از جیب بیت المال هزینه شود ،بهتر است از افرادی استفاده شود که مفید باشند و در رابطه با اجلاس همراهی کنند. ناظران می گویند حضور یک کارشناس کتابخانه و کتابداری می توانست مفید باشد.

به هرحال در شرایطی که کشور در تنگناهای اقتصادی شدیدی قرار دارد و غالب سازمان‌ها و نهادها از کسری بودجه گله‌ دارند تداوم چنین سفرهایی از سوی مسئولان محل سوال و انتقاد است.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *