روش های فوری درمان زخم دهان

زخم های دهان زخم های کوچکی هستند که در دهان ظاهر می شوند. اگرچه کوچک هستند ، اما مکان آنها باعث ناراحتی و دردناک می شود. غذاهای گرم ، سرد ، ترد و اسیدی باعث تحریک آنها می شود و باعث ناراحتی بیشتر می شود. درمان آن ها به دلیل رطوبت موجود در دهان و مصرف مواد غذایی ، مدتی طول می کشند. بنابراین ،در مقاله امروز ما راه حل هایی را پیدا کردیم که به شما کمک می کند تا به سرعت در درمان زخم دهان کمک کند.

روش های فوری درمان زخم دهان

درمان

نمک

این یکی از ارزان ترین ضد عفونی کننده های موثر است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک قاشق چایخوری نمک را در یک لیوان آب گرم مخلوط کنید و دهان خود را با آن بشویید. مخلوط را خارج کنید و روند را حداقل سه بار در روز تکرار کنید. درد و ناراحتی شما به تدریج کاهش می یابد.

جوش شیرین

جوش شیرین هم در این موارد ضد عفونی کننده موثر است. یک قاشق چایخوری جوش شیرین را در نصف لیوان آب مخلوط کنید. سپس دهان خود را با مخلوط بشویید بدون اینکه محلول را قورت دهید. شما همچنین می توانید خمیر جوش شیرین را با مقداری آب درست کرده و آن را روی زخم خود بمالید. چند دقیقه بگذارید بماند. سپس آن را با آب سرد بشویید.

دهان شویه

دهانشویه درمانی است که می تواند ناراحتی شما را تسکین داده و رشد باکتری ها را کنترل کند. این راه یک درمان فوری است که رشد باکتری ها را کنترل می کند. از استفاده بیش از حد آن خودداری کنید، به ویژه اگر قوی باشد.

یخ

یک تکه یخ می تواند به تدریج زخم ها را بهبود بخشد و به نوبه خود باعث کاهش التهاب و تسکین درد شود. طبق مطالعات، سرما به عنوان یک آرام بخش عمل می کند. هر وقت لازم بود یک تکه یخ روی منطقه آسیب دیده قرار دهید.

پیشگیری از زخم های دهان

کمبود مواد معدنی یا ویتامین می تواند باعث ایجاد زخم در دهان شود. بنابراین ، بهتر است آنها را در رژیم غذایی خود بگنجانید. سایر شرایطی که ممکن است باعث ایجاد زخم شود ، کم خونی ،فقر آهن یا فولات ، از جمله موارد دیگر است. غذاهای حاوی آهن ، مانند سبزیجات برگ ، غلات کامل و شیر را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

به همین ترتیب ، هنگام مسواک زدن مراقب باشید ، زیرا این امر می تواند باعث صدمات یا تحریکات مشابه شود. همین مسئله در مورد خوردن غذاهای ترد مانند کوکی ها ، نان ، نان تست و غیره نیز انجام می شود و در آخر ، از خوردن غذاهای اسیدی یا تند و جویدن آدامس اجتناب کنید و فراموش نکنید که بعد از هر وعده غذایی نخ دندان بزنید تا همیشه دهان خود را تمیز و سالم نگه دارید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *