رنگ اتاق کودک باید چگونه باشد

رنگ اتاق کودک باید چگونه باشد

اجرای دکوراسیون داخلی اتاق کودکان و یا نوزادان یکی از بهترین تجربه های دوران فعالیت طراحان داخلی در زمینه دکوراسیون داخلی میباشد. زیرا طراحان داخلی باید خود را وارد دنیای دلنشین کودکان کنند و همه چیز را از دید کودکانه آنها ببینند. اتاق کودکان باید محیطی باشد تا هم دارای زیبایی باشد و هم بتواند آرامش و امنیت را به کودکان القا کند. دکوراسیون داخلی اتاق کودک تاثیر بسیاری بر روحیه ظریف آنها دارد، پس میتوان گفت یکی از مهم ترین و البته سخت ترین کار طراحان داخلی همین زمینه است.

یکی از مهم ترین نکاتی که باید در دکوراسیون داخلی اتاق کودک توجه شود، ترکیب رنگ هایی است که در اتاق  استفاده می شود. تمامی روان شناسان معتقدند که رنگ ها می توانند در احساسات و ذهن کودکان چه پسر و چه کودک تاثیر مستقیم داشته باشد. کودکان بر خلاف بزرگسالان به رنگ های داخل محیط واکنش های سریع تری را نشان می دهند. پس بهتر است تا در همین ابتدا تاثیر رنگ ها  را بر کودکان بررسی کنیم.

بهتر است تا در ابتدا از رنگ های گرم شروع کنیم. رنگ های گرم مانند رنگ نارنجی، رنگ قرمز و رنگ زرد باعث میشود تا ذهن کودکان و نوزادان بسیار تحریک بشود و انرژی درونی بدنشان افزایش پیدا کند. اما این رنگ های گرم برای کودکانی که خودشان به خودی خود انرژی زیادی دارند، اصلا مناسب نیست و باید تلاش شود تا از این رنگ های گرم به میزان کمتری استفاده شود.

*** سایر مقالات : “دکوراسیون داخلی ارامش بخش در محیط کار

– رنگ نارنجی، رنگی است پر حرارت و راحت. رنگ نارنجی میتواند حس خلاقیت و نشاط را در تمامی کودکان زنده نگه دارد اما هم زمان میتواند کودکان را بیش فعال نیز کند. پس باید از این رنگ زیبا برای بخش های جزیی مانند عروسک ها و دیگر وسایل ریز اتاق کودک استفاده کرد.

– رنگ زرد،یکی دیگر از رنگ هایی است که انرژی کودکان را افزایش میدهد و در عین حال باعث ایجاد شادی هم در کودکان می شود. اما باید توجه کرد که در استفاده از رنگی مثل رنگ زرد ماهرانه عمل کرد زیرا چشم ها بعد از مدتی استفاده خسته میکند. حدالامکان برای دیوار های اتاق رنگ زرد را استفاده نکنید. میتوانید برای بعضی از وسایل داخل اتاق رنگ زرد را انتخاب کنید.

– رنگ قرمز: بهتر است تا رنگ قرمز را به مقدار کم در فضای اتاق استفاده کنیم زیرا این رنگ در عین زیبایی میتواند القا کننده ی حس خشونت هم باشد و بی تمرکزی را به ارمغان اورد. میتوانید در بعضی از عناصر جزیی اتاق خواب کودک از این رنگ به کار ببرید.

– رنگ صورتی را همیشه به عنوان رنگی آرامش بخش برای همه میدانند اما این دلیل خوبی نیست تا از این رنگ در همه جای اتاق استفاده کنیم. زیرا اگر به طور ناصحیح و نا مناسب از این رنگ در هر جای اتاق استفاده شود، باعث ایجاد حس اضطراب در کودکان می شود. رنگ صورتی تنها مخصوص دختر ها نیست. در اتاق خواب کودک های پسر هم میتوان از این رنگ آرامش بخش استفاده کرد.

رنگ اتاق کودک باید چگونه باشد

رنگ های سرد دقیقا در مقابل رنگ های گرم قرار گرفته اند. رنگ های سرد مانند رنگ آبی، رنگ سبز، رنگ بنفش. بر خلاف رنگ های گرمی مانند قرمز و یا نارنجی میتواند باعث ایجاد حس آرامش خاطر و راحتی در کودکان شود. از ویژگی  های خوب دیگر این رنگ ها این است که فضای داخلی اتاق کودکان را بزرگ تر جلوه میدهند. اما حتما در استفاده از رنگ های سرد تیره هم باید حواسمان را بسیار جمع کنیم تا تاریکی و غم در اتاق حس نشود.

– رنگ آبی، دقیقا نقطه مقابل رنگ قرمز است. رنگ آبی خاصیت آرامش بخشی بسیاری با خود دارد و حس اضطراب و استرس را از کودکان دور میکنند. ترکیب رنگ آبی و سفید بسیار محیطی جذاب را به وجود می اورد.

– رنگ سبز، را رنگ طبیعت میدانند. رتگ سبز رنگی است که میتواند حس آرامش و امنیت را در همه افراد زنده کند. علاوه بر این، رنگ سبز  تمرکز را افزایش داده و میتواند در کودکان توانایی خواندن را بسیار بهبود ببخشد.

– رنگ بنفش را رنگی لوکس و سلطنتی می دانند. این رنگ هم میتواند حس وظیفه شناسی را در کودک بسیار تقویت کند. ر ترکیب های این رنگ استفاده از سایه های بسیار ملایم و یا بسیار کم رنگ بنفش هم میتواند برای کودک آرامش بخش باشد.

– رنگ طوسی را معمولا به عنوان رنگی کسل کننده می شناسند. برای اینکه بتوانید از رنگ طوسی بهترین استفاده را کنید، میتوانید در کنار رنگ های گرم از انها استفاده کنید.

*** مقالات مرتبط:

اشتباهات متداول مردم در دکوراسیون داخلی

معرفی گیاهان مناسب دکوراسیون داخلی

مبلمان اداری

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *