راه های شروع یک روز بدون استرس

وقت آن است که با به حداقل رساندن استرس ، روز خود را مثبت تر شروع کنید. اگرچه استرس کمی می تواند چیز خوبی باشد ، اما قبل از شروع فعالیت های روزانه خود نباید استرس زیادی داشته باشید. اگر چند دقیقه صبح برای انجام یک یا چند مورد از این 7 کار وقت دارید ، می توانید روز خود را بدون استرس شروع کنید!

راه های شروع یک روز بدون استرس

استرس بخشی از زندگی روزمره است. این احساس طبیعی به عنوان مکانیسم بقا در انسان عمل می کند. این امر شما را آماده می کند تا خیلی بهتر با چالش های روزمره ای که با آن روبرو هستید کنار بیایید.

زمانی که استرس افزایش می یابد تا زمانی که مزمن شود و شما را کاملاً بی دفاع و مستعد اضطراب ، درد عضلانی ، سردرد و فشار خون بالا می کند. برای جلوگیری یا به حداقل رساندن این فشارها، نکات زیر را امتحان کنید.

کمی زودتر بیدار شوید

کار ساده ای نیست و گرفتن یک ساعت از وقت خواب شما کاری نیست که بتوانید هر روز انجام دهید. با این حال ، سعی کنید حداقل نیم ساعت زودتر از خواب بیدار شوید.

دلایل زیادی وجود دارد که شما باید کمی زودتر از خواب برخیزید:

_این کار باعث می شود هیچگاه عجله نداشته باشید. (بیرون آمدن از خانه با عجله استرس را افزایش می دهد).

_شما قادر خواهید بود برای کمک به مدیریت استرس و اضطراب ، وقت خود را صرف برخی از تمرینات ساده کنید.

یک لیوان آب بنوشید

شما روز را به کارهای بیرونی متمرکز می کنید: آنچه دیگران از شما انتظار دارند ، کاری که هنوز هم باید انجام دهید ، و آنچه از خود انتظار دارید.

زمان آن رسیده است که دیدگاه خود را تغییر دهید و به بدن و ذهن خود نگاه کنید. بدن نیاز به تصفیه و اکسیژن رسانی دارد.

یک راه برای انجام این کار نوشیدن یک لیوان آب در اول صبح است. آن را به آرامی بنوشید و عجله نکنید.

5 دقیقه مدیتیشن کنید

مدیتیشن کیفیت زندگی شما را بهبود می بخشد و برای مغز شما بسیار مناسب است. این کار شما را آرام می کند و به شما فرصتی می دهد تا تنش را آزاد کنید.

احتمالاً هفته اول نتیجه خود را نخواهید دید ، بلکه کمی بعد از آنکه ذهن شما هنر قطع ارتباط از بیرون را به منظور اتصال به داخل یاد خواهد گرفت و تاثیر مثبت آن را خواهید دید.

به مدت 10 دقیقه ورزش کنید

برای این کار فقط 10 دقیقه زمان احتیاج دارید. پس از بلند شدن ، آن لیوان آب بنوشید و مراقبه کنید. هیچ چیز بهتر از انجام راه رفتن یا طناب زدن نیست.

علاوه بر این ، فعالیتی را انتخاب کنید که هم از آن لذت ببرید و هم برای شما مؤثر باشد. با ورزش کردن گردش خون شما بهبود می یابد و قلب شما را تقویت می کنید.

صبحانه مناسب بخورید

اگر می خواهید روز را به درستی شروع کنید ، باید بدن خود را تغذیه کنید.

برخی غذاها به لطف مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها ، ویتامین ها و مواد معدنی ، سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشند و در نتیجه بدن شما را در پاسخ صحیح به استرس کمک می کند.

غذاهای زیر می توانند در این امر به شما کمک کنند. با این مواد روز خود را شروع کنید:

_جو دوسر

_پرتقال ها

_تخم مرغ

_شکلات تلخ

_آووکادو

_بلوبری

_گردو

_چای بابونه

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *