دکوراسیون داخلی دفتر اداری

اگر شما صاحب یک شرکت و یا دفتر کار هستید، به این نکته باید توجه داشته باشید که همیشه مشتریان در نگاه اول جذب دکوراسیون داخلی دفتر کار شما می شوند. در چیدمان فضای داخلی شرکت و یا محل کارتان یک سری نکات روان شناسانه ای وجود دارد که اگر رعایت کنید می توانید مشتریان خود را تحت تاثیر قرار دهید و اعتمادشان را جلب نمایید. دفتر کارشما جایی است که میخواهید با تلاش به آرزوهایتان برسید. معمولا افراد دوست دارند تا در محل کارشان حس آرامش و راحتی داشته باشند. برای این منظور بهتر است تا نحوه چیدمان محل کار را به چیدمان منزل خود نزدیک کنید. در ادامه این مقاله شما را با نکاتی مهم در خصوص طراحی دکوراسیون داخلی دفاتر کار آشنا می کنیم.

-نکته اول این است که سعی کنید هر چند وقت یک بار دکوراسیون و نحوه چینش وسایل داخل محیط را تغییر دهید. اما شاید مشکل شما این باشد که کم و کسری های دکوراسیون داخلی خود را نمی بینید. چرا که وقتی به مدت طولانی در یک محیط قرار میگیرید به آن عادت کرده و دیگر کاستی های آن را نمی بینید. در این شرایط بهتر است تا از یک نفر بخواهید تا در این امر به شما کمک کند.

-اتاق مدیران باید در جایی باشد که مدیر بتواند به راحتی بر دیگر اتاق ها مشرف باشد و کارمندان خود را مدیریت کند. علاوه بر این اتاق مدیر باید در نقطه ای باشد تا مشتریان به محض ورود بتوانند اتاق مدیریت را تشخیص دهند. هر چقدر دسترسی به مدیر و اتاق مدیریت بیشتر باشد بهتر است.

-مسئله بعدی که حتما باید به آن توجه شود نور پردازی داخل فضای داخلی است. نور پردازی نه تنها در دکوراسیون داخلی محیط کار، حتی در دکوراسیون منزل نیز باید رعایت شود. اگر در محیط کار نور کافی وجود نداشته باشد باعث می شود تا میزان عملکرد کارمندان کاسته شود. اگر دفتر کار شما پنجره دارد، میتوانید از نور خورسید استفاده نمایید. سعی کنید بر روی پنجره اتاقتان از پرده های کرکره ای استفاده نمایید تا بتوانید میزان نور ورودی را کنترل و مدیریت کنید. اما اگر اتاقتان پنجره ندارد می توانید از چراغ هایی با نور فلوئورسنت استفاده کنید تا موجب خستگی چشم شما و کارمندانتان نشود.

-نکته بعدی که لازم می دانیم حتما یادآوری کنیم این است که برای اسناد و مدارک خود جای مخصوصی را انتخاب کنید. سعی کنید وسایل را در مکان هایی قرار دهید که کاربری بیشتری دارند.

بهتر است تا در ادامه انواع دکوراسیون داخلی دفاتر کار را به طور کامل توضیح دهیم.

1.دفتر کار کوچک اداری به سبک کلاسیک:

اگر دفتر کار کوچکی دارید و می خواهید از سبک اداری استفاده نمایید، بهتر است تا حتما از رنگ های روشن بهره ببرید مثلا برای چیدمان وسایل از رنگ های کرم و طلایی استفاده کنید. در سبک کلاسیک باید همه کمد ها و پارتیشن ها به شکل کلاسیک باشند و یک لوستر بزرگ نیز در وسط اتاق قرار گیرد. در سبک کلاسیک نور پردازی به این شکل است که نور شب با روز فرقی ندارد و باعث ایجاد اختلال در کار نمی شود.

2.دفتر کار کوچک مدرن:

برخی افراد فکر می کنند اگر اتاق کوچکی دارند به این معنی است که با محدودیت های فراوانی رو به رو هستند. شما میتوانید تنها با یک طراحی مناسب، علاوه بر رفع نیازهای خود، موجب بزرگ تر نشان دادن اتاقتان و یا محیط کارتان شوید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که کمد ها را در دیوار تعبیه کنید و مبلمان اداری خود را اسپرت و به رنگ روشن انتخاب نمایید.

3.دفتر کار بزرگ:

اگر شما دفتر کار با متراژ بزرگ دارید دیگر هیچ گونه محدودیتی در مورد انتخاب وسایل ندارید. اما نکته ای که در اینجا مهم است این است که حتما باید از یک مدل چیدمان استفاده کنید. اگر در محل کارتان چندین اتاق دارید این فکر را نکنید که مجازید برای هر اتاق از یک سبک استفاده کنید. چرت که باعث بهم ریختگی ذهن مخاطبتان می شوید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *