دلایلی که باعث پیشرفت نکردن شما می شود

بعضی اوقات معنی همه چیز در اطراف  ما از بین می رود و ما به نوعی در زندگی خود گیر می کنیم. برخی از افراد در این شرایط  دوست دارند دیگران را مقصر بدانند ، برخی خود را از محیط اطراف جدا می کنند و عده ای بر موانع خود غلبه می کنند و به راهشان ادامه می دهند. در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم چه چیزهایی مانع پیشرفت شما می شود.

دلایلی که باعث پیشرفت نکردن شما می شود

رویای توهم آور

همه ما دوست داریم خواب ببینیم، اما خیلی ها در زمان بیداری هم در توهمات خود باقی می مانند و حاضر نیستند به دنیای واقعی بازگردند. فردی که در دنیای خیالی خود زندگی می کند ، منتظر معجزه است و هیچ تلاشی برای رسیدن به اهداف خود انجام نمی دهد. اگر کاری انجام ندهید و روی تخت خود دراز بکشید، احتمال بسیار کمی وجود دارد که چمدانی با یک میلیون دلار پیدا کنید. برای بهبود وضعیت  زندگی خود کارهایی که به آن ها عادت کردید را کنار بگذارید و سعی کنید کاری را بکنید که قبلاً انجام نداده اید.

تمرکز نداشتن روی هدف

بسیاری از ما تمایل داریم که بر اساس این اصل زندگی کنیم : “چند دقیقه دیگر در اینستاگرام  میمانم و بعد سراغ کارم می روم”. به لطف این فناوری ها و اعتیاد ما ، گاهی تمرکز در یک کار برای ما غیرممکن می شود. در نتیجه ، ما کارهای ناتمام زیادی داریم.

نداشتن احساس مسئولیت

هر رویدادی که در زندگی مان رخ می دهد تقصیر ما نیست بلکه همه آنها بر عهده ما هستند. سرزنش دیگران یا موانع باعث تغییر اوضاع نمی شود ، اما با قبول مسئولیت کامل در یک وضعیت ، می توانید شرایط را بهتر کنید. توانایی پذیرش اشتباهات خود و جبران آنها اولین و حیاتی ترین مرحله در مسیر موفقیت شماست. به سادگی مسئولیت را به عهده بگیرید و ایده ها و رویاهای خودتان را به واقعیت تبدیل کنید.

تجزیه و تحلیل بیش از حد

تجزیه و تحلیل باعث می شود که این مسئله شروع به ریشه در ذهن شما کند و باعث ناراحتی شما شود که در نهایت ممکن است منجر به افسردگی می شود. این قطعاً شما را به موفقیت نزدیک نخواهد کرد ، برعکس ، شما را از آن دور می کند.

اهداف غیر واقعی

رویاهای شما ممکن است به اهداف تبدیل شود ، که باید آنها را به درستی تعیین کنید. شما باید درک روشنی از اهداف خود داشته باشید. تا بتوانید آن ها را به درستی و با برنامه ریزی کامل دنبال کنید.

شکست های گذشته

هر کدام از ما در زندگی مان با شکست روبرو شده ایم. بعضی اوقات با وجود تلاش های بسیار نتیجه ای که می خواهید حاصل نمی شود. در این حالت ، ما 2 گزینه داریم: افسرده شدن و نگه داشتن احساس ناراحتی برای خودمان یا تجزیه و تحلیل اوضاع. استفان کینگ می تواند نمونه ای روشن از پایداری باشد. علیرغم اینکه 30 بار از ویراستاران مختلف برای انتشار اولین رمان خود «کری» رد شد ، اما در نهایت موفقیتی که می خواست را به دست آورد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *