دریافت سهمیه بنزین ایرانیان بشکل نقدی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:ما باید برای افرادی که در کشور هستند سهمیه بنزین مشخص نماییم و نه در مورد خودرو ها چون در کل کشور ۱۸ میلیون خودرو داریم و ۶۰ درصد مردم خودرو ندارند و از منافع حاصله بی نصیب هستند.
علی کریمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ابتدای این نشست در خصوص دلایل دولت برای حذف کارت سوخت اظهار داشت: اول اینکه اعلام شد سامانه هوشمند سوخت سالانه 20 میلیارد تومان هزینه نگهداری دارد و برای حذف این هزینه، تصمیم به کنار گذاشتن کارت سوخت کردند؛ نکته دوم اینکه سامانه موجود و دو نرخی بودن باعث فساد می شود.
به عقیده ایشان سهمیه بندی بنزین این گونه خواهد بود: ما برای آحاد جامعه یعنی جمعیت 80 میلیون نفری ایران، سهمیه تعیین کنیم و این سهمیه الزاما سهمیه بنزین نیست، و در واقع اعتباری است که در کارت هایشان شارژ میشود و در صورتیکه خانوار خودرو داشتند از سهمیه بنزین و در غیر اینصورت از سهمیه اتوبوس و مترو استفاده مینمایند.
وی ادامه داد: افزایش قیمت بنزین و حذف یارانه میتواند تورم زا باشد و برای جلوگیری از این مشکل می توانیم مدتی را مشخص کنیم مثلا یک ماه که این پول قابل برداشت نقدی نباشد و بعد از مدت مشخص، مانده اعتبار را می توانند به صورت نقد استفاده کنند.
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *