داروهای طبیعی برای رفع بی خوابی

بی خوابی مهمانانی است که هرگز از آن استقبال نمی شود. با این حال ، به این بیماری توجهی نمی شود، این بیماری ممکن است عواقب بسیار منفی بر فرد داشته باشد. فقط با کم کردن مشغله خود و استرس خود و همچنین داشتن یک رژیم غذایی ناسالم می توانید خواب خود را تنظیم کنید.

داروهای طبیعی برای رفع بی خوابی

تجمع استرس یا حتی نگرانی های جدید ممکن است باعث شود شما در خواب مشکل داشته باشید. اضطراب ، افسردگی و حتی اختلال دو قطبی به شرایطی کمک می کند که چندین ساعت بی خوابی برای شما به همراه دارد.

برخی از داروهای طبیعی وجود دارد که به شما در مبارزه با بی خوابی کمک می کند و بیشتر آنها در خانه هستند. چند مورد زیر آورده شده است:

شیر

شیر گرم یکی دیگر از درمان های خانگی برای درمان بی خوابی است. ملاتونین موجود در شیر همان چیزی است که به شما در مبارزه با بی خوابی کمک می کند. فقط با اضافه کردن کمی عسل می توانید آن را موثرتر کنید.

رایحه درمانی

در این روش درمانی همه چیز به بینی مربوط است. مغز می تواند عطرهای روغن های خاص را “آرام بخش” تفسیر کند. هنگامی که این عطرها را منتشر می شوند به شما در مقابله با بی خوابی کمک می کنند. این ایده خوبی است که 20 دقیقه قبل از رختخواب ، رایحا درمانی یا آروماتراپی را شروع کنید. رایج ترین رایحه ها گل رز ، نارنجی ، لیمو و اسطوخودوس است.

ملاحظات دیگر

روش های خاصی وجود دارد که می تواند به مغز و بدن شما کمک کند تا با الگوهای بهتر خوابیده و از شر بی خوابی خلاص شوید.

یکی از اولین کارهایی که می توانید انجام دهید متوقف کردن چرت زدن در بعدازظهر است. بنابراین ، بدن شما در شب خسته خواهد شد و شما قادر خواهید بود به راحتی بخوابید.

چراغ ها را خاموش کنید. اگر تلویزیون تماشا می کنید یا تلفن همراه در تخت میبرید ، خوابیدن سخت تر است. چراغ های روشن به طور خاص مغز شما را فعال نگه می دارند و از استراحت شما جلوگیری می کنند.

مراقب آنچه می خوانید باشید. در شب بهتر است به جای تلفن یا صفحه رایانه ، کتاب بخوانید.

به همین ترتیب ، از شبکه های اجتماعی و اخبار خودداری کنید زیرا آنها می توانند روی محتوای رویاها و کیفیت خواب شما تأثیر بگذارند.

عادت های خود را تغییر دهید!

مرتباً ورزش کنید و در شب با آرامش استراحت کنید.

کار و ورزش روزانه باید شما را به اندازه کافی شما را خسته کند تا بی خوابی جزئی از زندگی شما نشود.

از کافئین خودداری کنید. قهوه نوشیدنی مناسب برای بهبود عملکرد ذهنی و جسمی شماست ، اما نوشیدن آن در ساعات عصر ایده ی بدی است. به مغزتان دلیلی برای فعال ماندن در اواخر شب ندهید.

شکلات هم مفید نیست. خوردن شکر در شب فقط مغز شما را تحریک کرده و آن را مجبور به فعال می کند. همان تأثیر تحت تأثیر الکل هم است زیرا بدن را مختل می کند. این ماده همچنین از خواب رفتن شما جلوگیری می کند.

شما باید سعی کنید از محصولاتی که حاوی نیکوتین هستند ، مانند سیگار خودداری کنید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *