تماس با 118 رایگان نیست!

برای برخی از مشترکین سوال ایجاد شده که چرا با تماس با 118 از اعتبارشان کاسته شده است؟

این در حالی است که اگرچه قبلا تماس با کدهای خدماتی سه‌رقمی رایگان بود و افراد بابت تماس با این کدها هزینه‌ای پرداخت نمی‌کردند، اما پس از مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، تماس با کدهای سه‌رقمی غیراضطراری، مشمول هزینه برای تماس‌گیرنده شد که سامانه ۱۱۸ هم شامل همین کدها می‌شد.

با ابلاغ مصوبه ۲۱۲ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، تماس با کدهای سه‌رقمی غیراضطراری مشمول هزینه برای تماس گیرنده خواهد بود و چنانچه فرد با شماره تلفن ثابت با کدهای خدماتی تماس گرفته باشد،به میزان تماس درون شهری و اگر این تماس از تلفن همراه باشد ،مشمول هزینه تلفن همراه به تلفن ثابت میشود

بر اساس این مصوبه، در میان کدهای خدماتی اورژانس، ۱۱۰ و ۱۱۸ بیش‌ترین میزان تماس دریافتی را دارند. حال در میان این سه شماره، دو شماره اول با توجه به این‌که جزو کدهای اضطراری به شمار می‌روند همچنان برای تماس گیرندگان رایگان خواهد بود، اما تماس با ۱۱۸ از جمله کدهای غیراضطراری است که مشمول هزینه می‌شود.

بدین‌ ترتیب، تماس با ۱۱۸ بر اساس پالس تلفن محاسبه می‌شود و میانگین هر تماس ۳۰ ریال است و شرکت مخابرات ایران به عنوان یک اپراتور، با عمل به مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات، این هزینه را دریافت می‌کند.

هرچند با توجه به کوتاهی مکالمه و هزینه مکالمه درون شهری است ، به‌طور طبیعی هزینه چندانی بابت این تماس‌ها ایجاد نمی‌شود. همچنین طبق این مصوبه، تماس با کدهای سه‌رقمی فوریتی همچنان رایگان خواهد بود.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *