تاثیر خوردن هر روزه عسل در بدن

عسل بدلیل برخورداری از انتی اکسیدان برای سلامت قلب و عروق مفید است.این ماده طبیعی ضد پیری است و به سلامت پوست کمک میکند.در قدیم برای بهبود به اثر بخشی دارو آنرا با دارو ترکیب میکردند و امروزه در محصولات بهداشتی مصرف دارد.

در این مقاله بیان مینماییم که در صورتیکه هر روز در رزیم غذایی خود عسل را مصرف نماییم چه اتفاقی در بدنمان میافتد؟

کاهش وزن

در صورتیکه بدنبال کاهش وزنتان باشید شما مجبور به کاهش صرف انواع قندها در رژیم غذاییتان هستید.اما عسل از این قائده مستثنی است.زیرا عسل موجب افزایش متابولیسم بدن میشود . در نتیجه به کاهش وزن منجر میشود.

شفافیت پوست

عسل با خاصیت ضد اکسیدانی که دارد میتواند به پاکسازی از بدن شما کمک کند .به علاوه نسبت به روشن شدن پوست و شفافیت آن کمک شایانی میکند.

تقویت قلب

انتی اکسیدان های موجود در عسل از باریک و نازک شدن عروق جلوگیری میکند .باریکی قلب ها در بدن منجر به ایست قلبی ، زوال حافظه یا سردرد میشود.

خواب راحت

قند موجود در عسل موجب افزایش انسولین خون میشود.در نتیجه موجب تولید سروتونین میشود.این هورمون به ملاتونین تبدیل و یک خواب راحت برای فرد به ارمغان میاورد.

ارام بخش اعصاب

عسل ارام بخش اعصاب است و خستگی را از بین میبرد.به سرعت جذب خون میگردد و در سریعترین زمان اختلالات روانی را رفع میکند.

سلامت معده

عسل یک ضد عفونی کننده طبیعی است.برخی از متخصصان تغذیه بر این باورند که اگر هر روز عسل را با معده خالی میل نمایید انواع امراض گوارشی را از بین خواهد برد.ضمن اینکه در طول مسیر حرکت عسل به سوی معده ، با تمام میکروب های غضای محیطی مبارزه و آنها را از بین خواهد برد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *