این خوراکی ها باعث اضطرابتان می شوند

کمتر کسی برای پیدا کردن علت اضطراب خود به سراغ تغذیه روزانه اش میرود.امروزه درمان های مختلفی برای مقابله با اضطراب پیشنهاد شده است، درمان هایی نظیر ورزش مرتب، مدیتیشن و حتی خوردن داروهای مختلف. گاهی دلیل بروز اضطراب خوردن بعضی از خوراکی ها است. برای بهبود سبک زندگی تان این مقاله را تا انتها دنبال کنید و با حدف این خوراکی ها با آرامش بیشتری زندگی کنید.

این خوراکی ها باعث اضطرابتان می شوند

مصرف کافئین را به حداقل برسانید!

قهوه!

نوشیدنی که این روزها طرفداران بسیاری دارد و حتی برخی افراد بدون این نوشیدنی نمیتوانند روز خود را شروع کنند. اما نوشیدن قهوه که تقریبا تبدیل به یک عادت شده است هم سود دارد هم ضرر. مصرف زیاد قهوه باعث اضطراب و افسردگی میشود، البته به خاطر داشته باشید که نوشیدن قهوه در مقادیر کم مضر نیست.

کمتر خامه بخورید

خامه سرشار از چربی ها و کلسترول بد است و کلسترول خوب را از بین میبرد. مصرف این چربی ها باعث افسردگی و اضطراب و مشکلات مربوط به روان میشود. میتوانید به جای استفاده از خامه از شیر سویا و شیر بادام استفاده کنید.

مواظب قندهای پنهان باشید

شما هیچوقت نمیتوانید مصرف شکر را به صفر برسانید؛ چون قندها به طور طبیعی در میوه ها هم وجود دارد. متاسفانه قند های پنهان در ایجاد اضطراب موثر هستند. مصرف مقادیر زیادی قند فراوری شده می تواند احساس نگرانی، تحریک پذیری و ناراحتی به وجود آورد. این خوراکی ها در گروه قندهای پنهان قرار می گیرند و باید سعی کنید مصرفشان را به حداقل برسانید، چاشنی هایی مانند کچاپ، سس سالاد، پاستا و نان سفید مقادیر زیادی قند پنهان در خود دارند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *