انواع سبک در دکوراسیون داخلی

انواع سبک در دکوراسیون داخلی

اگر می خواهید دکوراسیون داخلی خود را تغییر دهید، نیاز دارید تا اطلاعاتی از انواع سبک های موجود داشته باشید زیرا اگر نتوانید یک سبک واحد برای محیط اداری یا منزل خود پیدا کنید و از تمامی سبک ها را در کنار هم قرار دهید، تنها باعث آشفتگی در محیط شده اید. به همین دلیل ما در این مقاله به سراغ انواع سبک های موجود در دکوراسیون داخلی رفتیم و به بررسی تمامی آنها از جمله سبک های مدرن، مینیمال، هالیوودی و خاورمیانه پرداختیم. با ما همراه باشید….

مطالب مرتبط: “دکوراسیون داخلی چیست

بررسی انواع سبک در دکوراسیون  داخلی:

سبک مدرن

در این سبک بسیار از رنگ های روشن و خنثی استفاده می کنند. وسایل معمولا دارای انحنای ساده و صاف هستند و در کنار مواردی مانند وسایل شیشه ای و استیل به کار می روند. در سبک مدرن تمامی وسایل طراحی ساده ای دارند و بیشتر وسایل از جنس شفاف هستند. مثلا به جای سفال از گلدان های شیشه ای و یا بلور استفاده می کنند. برخی دیگر از اشکال وسایل نیز میتواند زاویه دار و یا دایره ای باشند.

مطالب مرتبط: “دکوراسیون داخلی اداری مدرن

سبک مینیمال

انواع سبک در دکوراسیون داخلی

در سبک مینیمال معمولا کلیه وسایل سادگی خاصی دارند. اما ویژگی مهم این سبک استفاده وسایل به کمترین میزان ممکن است. رنگ ها در این سبک به طور عمده به شکل خنثی هستند و بیشتر رنگ سفید را رنگ غالب استفاده می کنند. در ضمن سعی می شود تا از رنگ ها به صورت مکمل در کنار هم استفاده شود. وسایل تزیینی مانند مجسمه های برنزی در این نوع چیدمان هیچ جایگاهی نخواهد داشت.

سبک امروزی

بسیاری از مردم فکر می کنند سبک مدرن با سبک امروزی یکسان است در حالی که این دو سبک با هم متفاوت هستند. سبک مدرن از ابتدای قرن بیستم شروع شد. اما سبک امروزی در قرن معاصر آغاز شد و این سبک نسبت به سبک مدرن انعطاف پذیری بیشتری دارد. مثلا در زمان استفاده از مبلمان، میتوان از طرحی نیم دایره استفاده کرد اما در سبک مدرن از این قواعد نمی توان خارج شد.

سبک خاورمیانه

انواع سبک در دکوراسیون داخلی

به سبک خاورمیانه، سبک ایرانی نیز گفته می شود. سبک خاورمیانه یا ایرانی سبکی است منحصر به فرد در طراحی دکوراسیون داخلی که معمولا از گلیم و یا فرش های ایرانی استفاده میکنند. این نوع فرش ها دارای رنگ قرمز لاکی با طرح های اسلیمی هستند. رنگ های گرمی مانند قرمز و یا نارنجی به وفور در این سبک یافت میشود. در استفاده از قاب عکس ها و یا حتی رومیزی ها از طرح های سنتی و اسلامی استفاده می کنند. در بعضی موارد در سبک ایرانی از پشتی نیز استفاده می کنند ولی اگر بخواهند از مبل استفاده کنند معمولا از سبک های با طرح لنگ و یا اسلیمی استفاده می گردد.

سبک صنعتی

سبک صنعتی از سبک های دوره صنعتی اروپا و خانه های شهری در قرن هفدهم و یا هجدهم میلادی گرفته شده. در این سبک اجزا به شکلی نیمه تمام استفاده شده اند به طوری که احساس میکنید در ساختمان های نیمه تمام صنعتی هستید. به عنوان مثال برخی دیوار ها را به شکلی ناتمام با سنگ میپوشانند علاوه بر این مبل های چرمی در این سبک بسیار دیده میشود.

سبک سنتی غربی

در این سبک از مبل های مجلل و لوازم تزیینی بسیار استفاده می شود. وسایلی که در این سبک استفاده میشود، میتواند رنگ های متنوعی داشته باشد و چوب های استفاده شده با رنگ های تیره و پارچه های مخمل و یا ابریشم در این سبک بسیار استفاده می شود.

سبک ژاپنی

انواع سبک در دکوراسیون داخلی

در سبک ژاپنی از هیچ گونه وسایل تجملاتی استفاده نمی کنند. مثلا به جای تخت خواب از تشک هایی برای خواب استفاده میکنند. یا میز ها و صندلی ها کوتاه و به شکل مربع هستند. از درب های کشویی به جای درب های لولایی استفاده می شود. از لحاظ تم رنگی سعی می کنند همواره خنثی باشد.

سبک چینی

در سبک چینی از سه عنصر سادگی، انرژی و طبیعت در چیدمان خود استفاده میکنند. برای اینکار از چوب به فراوانی در دکوراسیون داخلی بهره میبرند. از اصول فنگ شویی نیز در این چینش استفاده می کنند. عناصری مانند باد، آب، خاک، چوب و فلز عناصری مهم هستند که در فنگ شویی بکار میرود. رنگ هایی که در این سبک استفاده میکنند، شامل زرد، قرمز و طلایی میباشد.

سبک هالیوودی

در سبک هالیوودی از تجملات به شکلی افراطی استفاده میشود. لوستر های گران قیمت و مبلمان لوکس باید حتما در این سبک وجود داشته باشد. عتیقه جات نیز یکی دیگر از تزییات لوکس در این سبک به حساب می رود. پارچه هایی که در مبلمان بکار میرود میتواند از جنس مخمل باشد.

سبک کلاسیک

در سبک کلاسیک، از مبلمانی استفاده می کنند که بر روی اجرای آن حکاکی و منبت کاری های با شکوهی دارد. برای تزییات نیز از مجسمه های طرح افسانه ای و یا غیر معمول استفاده می کنند. اگر این سبک را برای کحیط اداری می پسندید پیشنهاد می کنیم مقاله” مبلمان اداری کلاسیک چیسترا مطالعه کنید.

بهترین شرکت دکوراسیون داخلی

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *