انتقاد امام جمعه از توزیع شیر در مدارس

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر ضرورت شناخت اولویت‌ها توسط دولت در اجرای پروژه‌ها و طرح‌ها اظهار داشت: اینکه حقوق معلمان را ندهیم اما سبد کالا بدهیم کار پسندیده ای نیست زیرا پیامبر نسبت به پرداخت حقوق معوقه بسیار تاکید داشتند و لذا در پرداخت حقوق معملمان حق التدریسی تعجیل نمایید.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برخی از تصمیمات اشتباه اجرا شده توسط دولت افزود: یکی دیگر از کارهایی که انجام شد ،توزیع شیر در بین دانش اموزان بود که یا درست انجام نمیشد و یا در بین شاگردان غنی و فقیر یکسان توزیع شد که می‌توانستیم این هزینه‌ها را برای ساخت مدارس اختصاص دهیم، امروز در شهرستان چادگان استان اصفهان هنوز مدارسی وجود دارد که دانش آموزان در کانکس درس می‌خوانند.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: درصد مبالغی که برای اموزش و پرورش اختصاص یافت مبلغ بالایی است اما باز هم برای نیاز کشور کم است.

وی در ادامه گفت: اگر یارانه پرداختی به ثروتمندان را برای ساخت مدارس اختصاص دهید بسیار مفیدتر خواهد بود.

طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه با استفاده از خیران می‌توان مدرسه ساخت، عنوان کرد: با استفاده از ظرفیت خیران اصفهانی زندان اصفهان مورد بازسازی قرار گرفت و تعداد بسیاری از زندانیان مورد تربیت قرار گرفته اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: لازم است تا اختیاراتی به مدیران کل استان‌ها واگذار شود، تا نیاز نباشد مدیران، همه چیز را از تهران سؤال یا اجازه بگیرند، ایشان میتوانند در مورد هر استان با توجه به شرایط تصمیمات مورد نیازشان را اعمال کنند.